61

Więcej reklam na YouTube. Serwis podpisze przedmioty widoczne w każdym wideo?

youtube logo
Wkrótce YouTube ma przedstawić nową formę rozpoznawania i rekomendacji produktów widocznych w materiałach wideo.

Reklama dźwignią handlu. W przypadku YouTube’a przyzwyczailiśmy się już do coraz większych dawek materiałów promocyjnych poprzedzających i przerywających oglądanie filmików, które skutecznie zachęcają wielu do zakupu YouTube Premium. Nie są też większości obce materiały, których autorzy rekomendują zakup produktów. Wkrótce jednak informacji dotyczących przedmiotów, ich nazw, cen i odnośników do sklepów w których można je nabyć… może być znacznie więcej. Wszystko to dzięki nowej funkcji, którą testują właśnie twórcy serwisu.

YouTube podpisze produkty widoczne w materiałach wideo. Trwają testy nowej funkcji serwisu

Testujemy nową funkcję, która wyświetla listę produktów wykrytych w niektórych filmach, a także produkty z nimi powiązane. Funkcja pojawi się pomiędzy polecanymi filmami, widzom którzy przewijają stronę i znajdą się pod odtwarzaczem wideo. Celem jest pomóc użytkownikom dotrzeć możliwie do jak największego pakietu wiedzy o tych produktach (zarówno w formie informacji, jak i innych materiałów wideo).

— czytamy na oficjalnej stronie pomocy Google. I chociaż administracja serwisu rozprawia o tym w pięknych słowach, sam raczej nie mam wątpliwości, że to kolejny krok firmy w kwestii gałęzi w której zarabiają najwięcej: reklamy. Taki zaawansowany system rekomendacji brzmi dla mnie jak przedsmak nowego wejścia w rynek linków afiliacyjnych. Jestem niezwykle ciekawy tego, jak funkcje te wypadną w praktyce – i czy będzie to wyglądało podobnie jak oznaczenia produktów na Instagramie z funkcją ich zakupu? A może dopiero po pauzie, niczym funkcja X-Ray w serwisie Amazon Prime Video? Tak czy inaczej – biorąc pod uwagę rozmiar serwisu, takie rekomendacje mogą okazać się dużą zmianą na rynku reklamy. Mowa tu w końcu o najpopularniejszym serwisie VOD oraz jednej z najważniejszych korporacji technologicznych na świecie.