27

Odświeżona aplikacja YouTube wygląda bosko! To nie jedyna zmiana jaką szykują

youtube logo
Zmiany na YouTube nie są zbyt częste, co przy tak popularnej usłudze nikogo nie powinno dziwić. Google musi ostrożnie wdrażać jakiekolwiek modyfikacje, ale odświeżenie interfejsu w aplikacji wyszło im naprawdę świetnie!

Wspominając znaczące zmiany w wyglądzie YouTube do głowy przychodzą mi raczej modyfikacje dotyczące strony internetowej serwisu, aniżeli aplikacji mobilnych. To było ładnych kilka lat temu, ale pod nazwą Panda krył się wtedy zupełnie nowy interfejs YouTube’a na www, który po pewnym czasie został udostępniony szerszemu gronu użytkowników. Efekty tego redesignu widoczne są do dzisiaj, ale w przypadku YouTube’a na smartfonach i tabletach nie otrzymaliśmy niczego wyjątkowego, poza mniejszymi usprawnieniami, które czyniły aplikację łatwiejszą i przyjemniejszą w obsłudze.

Jesteśmy skazani na algorytm. YouTube usuwa powiadomienia e-mail o nowych materiałach

Nowy wygląd aplikacji YouTube na iOS. Kiedy Android?

Wczorajszego popołudnia YouTube na moim iPhonie przywitał mnie odświeżonym interfejsem. Nie wprowadzono żadnej reorganizacji przycisków i innych elementów, ale od razu zauważyłem, że coś się zmieniło. Google przygotowało bowiem kompletnie nową identyfikację graficzną każdego ze skrotów i przycisków, które są teraz o wiele delikatniejsze i chyba nieco lepiej czytelne.

Cienka kreska przy Chromecaście, powiadomieniach czy sekcji odkrywaj sprawiła, że ikony szybciej rzucają się w oczy. Najbardziej zadowoliła mnie jednak zmiana, która widoczna jest w menu kontekstowym każdego filmu (po tapnięciu na wielokropek przy tytule i miniaturce) – tutaj w największym stopniu widzimy, że nowy wygląd wprowadził sporo więcej przejrzystości. Jeśli nie korzystacie z któregoś z elementów zbyt często, to poszukiwana opcja powinna teraz szybciej rzucić się w oczy.

NewPipe – YouTube w tle na zablokowanym ekranie i bez reklam na Androidzie

Nie zauważyłem, by te samy zmiany były obecne w aplikacji na Androidzie – być może to tylko kwestia czasu. Nie mniej mając bezpośrednie porównanie uważam, że taki redesign bardzo im się udał i chciałbym go ujrzeć także na innych platformach. Aktywacja nowego interfejsu na Androidzie może być tylko formalnością, ale najbardziej intryguje mnie kwestia wyglądu strony internetowej, bo tutaj takie odświeżenie wyglądu YouTube’a mogłoby być jeszcze bardziej atrakcyjne.

Nowe pole wyszukiwania na YouTube

Ale to nie wszystko, co zmienia się na YouTubie, bo w ostatnim czasie uruchomionych zostało (Android Police) kilka eksperymentów, które pojawiają się u niektórych użytkowników. Wśród nowości obecny jest nowy pasek wyszukiwania, który zastępuje pojedynczą ikonę z lupą. Nie jest to nazbyt zaskakująca zmiana, ponieważ użytkownicy są przyzwyczajeni do obecności takiego pola z wyszukiwarką, które jest popularniejsze od samego skrótu, który prowadzi nas do wspomnianej funkcji.

Rozdziały w wideo na YouTube to strzał w dziesiątkę, czekałem na nie od dawna!

Co ciekawe, obecność pola wyszukiwania wiąże się ze zniknięciem logo serwisu oraz dopisku „YouTube” lub „Premium” w zależności od tego, czy posiadamy wykupioną subskrypcję. Co ciekawe, jest to działanie przeciwne do tego, co Google wdrożyło wcześniej w innych aplikach, na przykład Zdjęciach Google – tam bowiem zrezygnowano z pola z wyszukiwarką.

YouTube będzie częściej przypominać o zalogowaniu się

YouTube’owi niezwykle zależy na tym, by aktywność w serwisie móc powiązać z danym kontem/użytkownikiem, dlatego jeśli nie korzystacie z serwisu będąc zalogowanym, to w najbliższym czasie coraz częściej możecie zauważać komunikaty z prośbą o zalogowanie się lub założenie konta. Posiadając informacje o naszej historii oglądania i innych aktywnościach na YouTubie, usługa może rekomendować nam konkretne klipy, a także dostosować profil reklam (jeśli nie posiadacie wykupionego Premium) – w obydwu przypadkach jest to oczywiście bardzo na rękę serwisowi.