5

5 mln zł na polski startup. Eko produkty do higieny intymnej zdecydowanie są warte rozwoju

Your KAYA
Trzy podmioty zainwestują w Your KAYA. Firma zajmująca się naturalnymi produktami higieny intymnej dystrybuuje je w modelu subskrypcyjnym. Jej celem jest m.in. wyjście na rynki Europy Zachodniej.

bValue, DFRI oraz Rafał Brzoska zainwestowali w Your KAYA. Sama marka powstała w 2017 roku z inicjatywy Kai Rybickiej i Marka Guta. Gut poszukiwał produktów pasujących do dystrybucji modelem subskrypcyjnym. Zauważył, że w składach tamponów i podpasek znajdują się poliester, dioksyny, chlor i inne substancje chemiczne. Rynek potrzebował nowego produktu ekologicznego.

W Europie produkty higieny intymnej dla kobiet, takie jak tampony nie są produktem medycznym, więc nie podlegają żadnym restrykcjom produkcji i jakości. Your KAYA proponuje wysokiej klasy produkty, które są bezpieczne dla zdrowia i w przystępnej cenie, a w dodatku w abonamencie z dostawą. Nie bez znaczenia jest również wpływ na środowisko tradycyjnych syntetycznych produktów. Your KAYA zwraca się do konsumentek, dla których zdrowie i środowisko są istotne

– mówi Maciej Balsewicz z bValue.

Nasze produkty wykonujemy w stu procentach z organicznej, certyfikowanej bawełny. Nie są bielone chlorem, nie zawierają toksyn, syntetycznych dodatków, barwników i substancji zapachowych

– wyjaśnia Marek Gut, CEO Your KAYA. Pochodzące z inwestycji środki firma chce przeznaczyć na wejście na rynki francuskie, niemieckie oraz hiszpańskie. Rynek produktów do higieny intymnej w Polsce wart jest 2 mld złotych, na świecie to już 38 mld dolarów. Firma stawia no rozwój, chcąc powiększać ofertę oraz zespół.

 

Polski startup sprzedający eko produkty do higieny intymnej otrzyma 5 mln złotych od inwestorów

Zainteresowane klientki co miesiąc otrzymują paczkę z niezbędnymi produktami do higieny intymnej. Od lutego zamówienia mogą być personalizowanie. Kobiety mogą m.in określać liczbę tamponów czy podpasek, których potrzebują a także wskazywać dokładną datę dostawy. Zakupy online stają się coraz popularniejsze, a ostatnie miesiące wywindowały je jeszcze bardziej. Inwestorzy zauważają, że nowe nawyki konsumenckie staną się trwałe.

Z Booksy umówisz się nie tylko do fryzjera i kosmetyczki, ale też do banku

Your KAYA nie obawia się poruszania tematów, które u nas wciąż są tematem tabu. Ich komunikaty reklamowe są naturalne i, jak na panujące zwyczaje, odważne. Krzysztof Górka, CEO Dolnośląskiego Funduszu Rozwoju, który jest trzecim z inwestujących w Your KAYA podmiotów wspomina o słynnych niebieskich płynach, które wykorzystuje się w reklamach produktów higieny intymnej na całym świecie. Rzecz jasna takie ciecze nie mają niczego wspólnego z rzeczywistością i trudno zgadywać, czemu reklamodawcy wciąż nie decydują się po prostu na dodanie czerwonego barwnika. Nowoczesne, odważne i ekologiczne rozwiązania są obecnie w cenie, a Your KAYA o tym wie. Z ciekawością będę przyglądać się rozwojowi marki oraz kolejnym inwestycjom z nią związanym i liczę, że już wkrótce będę miała okazję przetestować poszczególne produkty, które oferują.

 

Źródło