11

Yahoo żegna się z BlackBerry. Marissa Mayer woli iPhone’a

Przejście Marissy Mayer do Yahoo było jednym z najgorętszych i najczęściej komentowanych newsów ostatnich miesięcy. Blisko 13 lat spędzonych w Google ma pomóc Mayer w zarządzaniu i unowocześnieniu ikony światowego internetu: Yahoo. Wśród wielu pierwszych decyzji nowej CEO jest również ta o pożegnaniu się firmy z BlackBerry. Według licznych doniesień nowa władczyni Yahoo zdecydowała, że […]

Przejście Marissy Mayer do Yahoo było jednym z najgorętszych i najczęściej komentowanych newsów ostatnich miesięcy. Blisko 13 lat spędzonych w Google ma pomóc Mayer w zarządzaniu i unowocześnieniu ikony światowego internetu: Yahoo. Wśród wielu pierwszych decyzji nowej CEO jest również ta o pożegnaniu się firmy z BlackBerry.

Według licznych doniesień nowa władczyni Yahoo zdecydowała, że pora na rozwód między jej firmą a BlackBerry i zaprowadzenie nowego porządku. Smartfony od RIM przez lata były oficjalnymi telefonami pracowników Yahoo, teraz jednak mają je zastąpić iPhone’y lub, jeżeli pracownicy wyrażą taką chęć, urządzenia z Androidem. Aby wszystko przebiegało sprawnie, firma zamierza sponsorować swoim pracownikom tę wymianę.

Według licznych komentarzy związanych z tą sprawą najczęściej wskazuje się kwestię poprawienia morale wśród pracowników Yahoo, jak również zapewnienie większej spójności w kwestii używanych urządzeń. Nie umknął również fakt, że jak na osobę, która przez tyle lat pracowała dla Google i była przy narodzinach Androida postawienie na iPhone’a przez Marissa Mayer jest dość ironiczne. Ale owa prawdopodobna wymiana sprzętu ma również inne podłoże.

Wybranie iOSa i Androida to wybranie tych systemów mobilnych, z których najchętniej korzystają konsumenci i na które powstaje najwięcej aplikacji. Chodzi o to, aby pracownicy Yahoo na co dzień korzystali właśnie z tych nowoczesnych interfejsów. Firma musi przystosować się do obecnych trendów konsumenckich, a inwestycja w pracowników pod taką postacią bez wątpienia może przynieść tylko korzyści.

Wymiana telefonów jest również pewnym widocznym znakiem dla RIM. BlackBerry od dość dawna nie radzi sobie na rynku smartfonów przeznaczonych dla zwykłych konsumentów, ale wciąż silna jest jej pozycja w biznesie. Jednak ten ruch tak dużej firmy, jaką jest Yahoo, to wyraźny sygnał, że i na tym polu BlackBerry zaczyna tracić i może walkę o biznes przegrać. Bez wątpienie decyzja Marissy Mayer nie pozostanie bez echa w RIM, pytanie tylko, czy firma ta jest w stanie dostosować się do obecnych wymogów rynku, zarówno pod względem hardware’u, jak i softu?

Fota, fota