2

Wywiad z autorami serwisu Slajd.net

Pisanie o nowo powstałych serwisach nie jest sprawą trudną, wystarczy „przeklikać” się przez serwis aby poznać jego funkcjonalność, mocne i słabe strony. W przypadku serwisów które jeszcze nie powstały sprawa wygląda nieco trudniej ponieważ trzeba zgadywać i bazować na informacjach jakie autorzy tych serwisów zawarli w swoich blogach. Rozwiązaniem jakie przyszło mi do głowy jest […]

Pisanie o nowo powstałych serwisach nie jest sprawą trudną, wystarczy „przeklikać” się przez serwis aby poznać jego funkcjonalność, mocne i słabe strony.

W przypadku serwisów które jeszcze nie powstały sprawa wygląda nieco trudniej ponieważ trzeba zgadywać i bazować na informacjach jakie autorzy tych serwisów zawarli w swoich blogach.

Rozwiązaniem jakie przyszło mi do głowy jest przeprowadzanie wywiadów z autorami powstających serwisów, w ten sposób uzyskuję ciekawe informacje z pierwszej ręki i to przed premierą.

Miło mi przedstawić wam pierwszy wywiad z autorami serwisu Slajd.net reprezentowanymi przez Pana Jacka Erda

[Hazan] Proszę o parę słów na temat tego, czym slajd.net będzie, na czym się wzorujecie, jak zrodził się ten pomysł?

[slajd.net]
W ostatnich latach obserwujemy prawdziwy boom na rynku związanym z fotografią cyfrową. Aparaty cyfrowe zadomowiły się na dobre, a razem z nimi pojawiła się nagląca i bardzo szeroka potrzeba łatwego i szybkiego magazynowania i publikowania zdjęć. Poprzez slajd.net postaramy się tę potrzebę zaspokoić, nie zapominając o jeszcze jednej bardzo licznej grupie odbiorców: osób pasjonujących się fotografią w sposób bierny – zainteresowanych wyszukiwaniem i przeglądaniem zdjęć.

Chcemy by slajd.net był łatwym narzędziem do przechowywania, publikowania, wyszukiwania i przeglądania zdjęć cyfrowych.

Kilka razy pytano czy slajd.net będzie „polskim odpowiednikiem flickr.com”. W pewnym sensie tak – uważamy flickr.com za produkt bardzo udany i nie ukrywamy, że część rozwiązań w slajd.net będzie na nim wzorowana, co nie oznacza, że slajd będzie można nazwać „kalką flickr.com”.

 

[Hazan] Kim są autorzy serwisu?

[slajd.net]
Lubimy swoją pracę. Uważamy to za największy atut naszej ekipy. Drugim atutem jest to, że w sposób znaczący różnimy się od siebie. Każdy z nas wnosi do zespołu wartościowy udział z innej dziedziny: IT, ekonomii, prawa, dziennikarstwa. Posługując się metaforą można powiedzieć, że stanowimy dobrze funkcjonującą maszynę smarowaną dodatkowo ciągłym rozwojem w zakresie zarządzania i marketingu.

[Hazan] Jakie funkcjonalności będzie oferował serwis?

[slajd.net]
Jest za wcześnie by precyzyjnie opisywać funkcjonalności oferowane przez slajd.net. Na pewno postaramy się by magazynowanie, porządkowanie i publikacja zdjęć były w naszym serwisie wyjątkowo łatwe. Dodatkowo, uprzedzając oficjalną prezentację planów, możemy dodać, że przygotowujemy mechanizmy integracyjne służące szerokiej współpracy z innymi serwisami.

[Hazan] Kogo uważacie za konkurenta jeśli chodzi o polskie serwisy?

[slajd.net]
Wolelibyśmy nie wymieniać z nazwy naszych konkurentów, choć niejako z definicji w grupie przedsięwzięć konkurencyjnych znajdą się w ten czy inny sposób wszystkie serwisy typu „photo-storage”. Jednak ze względu na nieco inne podejście do funkcjonalności przechowywania i prezentacji zdjęć uważamy, że slajd.net będzie dla większości z nich stanowił bardziej alternatywę niż bezpośrednią konkurencję. Będzie po prostu inny.

[Hazan] Mało która polska strona jest serwisem wielojęzycznym – czy w kręgu waszych zainteresowań są użytkownicy spoza polski?

[slajd.net]
Tak, zdecydowanie chcemy dostarczać nasze usługi także klientom zagranicznym. Dotyczy to nie tylko slajd.net, ale również pozostałych produktów powstających pod naszą marką.

[Hazan] Jak będziecie finansować serwis? Czy i o jakiej formie reklamy w serwisie myślicie?

[slajd.net]
Dążymy do tego, by finansowanie serwisu było jak najbardziej zrównoważone. Reklama jako jedno z jego źródeł z pewnością pojawi się w serwisie, równie pewne jest jednak to, że będzie ona nieinwazyjna. Stawiamy raczej na reklamę tekstową, być może kontekstową, choć nie wykluczamy drobnych elementów reklamy graficznej. Pozostałe źródła funduszy na ujawnienie będą musiały jeszcze trochę poczekać.

[Hazan] Jaka jest wasza strategia rozwoju i plany na przyszłość?

[slajd.net]
Po uruchomieniu slajd.net następny ruch będzie należał do jego odbiorców. Jeśli serwis spotka się z pozytywnym przyjęciem, uczynimy kolejny krok w kierunku dostarczania wachlarza przyjaznych i potrzebnych na co dzień usług. Jeśli nie, wyciągniemy wnioski i przeprowadzimy potrzebną korektę planów.

[Hazan] Jaka jest wasza opinia na temat trendu web 2.0 w Polsce ?

[slajd.net]
Staramy się na bieżąco obserwować rozwój krajowych produkcji internetowych, w tym oczywiście również ten ostatnimi czasy bardzo modny trend. Uważamy, że upowszechnianie się tzw. „norm” web 2.0, zarówno technologicznych (AJAX, chmury tagowe itp.), jak i społeczno-percepcyjnych (orientacja na użytkowników, przejrzysty design, folksonomia) wpływa bardzo korzystnie na jakość oferowanych przez serwisy usług. Nie uważamy jednak, że web 2.0 jest lekarstwem na wszystkie ułomności występujące w Sieci, jak również nie traktujemy serwisów podążających tym trendem jako odrębnej kategorii. W wielkim skrócie – założenia web 2.0 postrzegamy jako zbiór wskazówek przydatnych przy budowie usług wysokiej jakości.

[Hazan] Wreszcie najważniejsze pytanie – kiedy serwis startuje?

[slajd.net]
Nasz harmonogram przewiduje uruchamianie slajd.net w kilku turach. Pierwszy, dość duży pakiet funkcjonalności będzie dostępny w ciągu najbliższych kilku tygodni. Następnie serwis będzie dynamicznie rozbudowywany.

Dziękujemy za zainteresowanie naszym serwisem,

Ekipa slajd.net

Mam nadzieję iż wywiad ten (mimo, że autorzy są nieco tajemniczy w niektórych sprawach), przekazał wystarczająco ciekawe informacje na temat nowo tworzonego serwisu Slajd.net