9

Wyniki ankiety o reklamie w RSS-ach.

Zamykam właśnie ankietę na temat reklam w kanałach RSS. To, że zjawisko to niedługo przybierze na sile obserwuje z pewnością każdy kto korzysta z RSS-ów do ułatwienia sobie codziennego przeglądania news-ów. Niektóre blogi czy też serwis bardzo ostrożnie podchodzą do reklamy w RSS-ach nie chcą nachalnymi formami zniechęcić swoich czytelników. Są jednak też takie serwis, […]

Zamykam właśnie ankietę na temat reklam w kanałach RSS. To, że zjawisko to niedługo przybierze na sile obserwuje z pewnością każdy kto korzysta z RSS-ów do ułatwienia sobie codziennego przeglądania news-ów.

Niektóre blogi czy też serwis bardzo ostrożnie podchodzą do reklamy w RSS-ach nie chcą nachalnymi formami zniechęcić swoich czytelników. Są jednak też takie serwis, które nie mają skrupułów. Przykładem tego mogą być RSS z bloga wired.com – gdzie reklama w czytniku zajmuje więcej miejsca niż sama treść.


Wired przesadza z reklamami w RSS-ach

W mojej ankiecie zostało oddane ponad 1 tysiąc głosów. Czytelnicy mojego bloga w większości stwierdzili, że nie akceptują reklam w RSS-ach (43%) – jest to bardzo ciekawy wynik bo jeśli czytają oni choć w części te same źródła news-ów co ja to z pewnością mają do czynienia z tego typu reklamami. 19% głosujących jest w stanie zaakceptować reklamy, natomiast 16% jest w stanie je tolerować pod pewnymi warunkami. 25% głosujących stwierdziła, że widząc reklamy w RSS-ach rezygnuje z czytania źródła które je emituje.

Podsumowując reklamy w RSS-ach są odbierane raczej negatywnie, niezależnie od tego czy będą one agresywne czy nie wiele osób po prostu nie chce ich oglądać. Inna sprawa to efektywność takich reklam – można założyć, że na bardzo ściśle tematycznych blogach IT skuteczność takich reklam będzie niska (oczywiście jeżeli przez skuteczność rozumiemy tylko ilość kliknięć).

Jeśli chodzi o mój blog – to nie jestem jeszcze zdecydowany co do reklam w RSS-ach. Jeśli miał bym coś w ten sposób reklamować musiało by to mieć na pewno nie inwazyjną formę, a produkt musiał by być ciekawy dla czytelników. Czy znajdą się takie reklamy? – tego nie wiem.