E-commerce

Allegro niezagrożone? 13 mln kupujących wydało średnio 2,7 tys. zł w minionym roku

GU
Grzegorz Ułan
6

Allegro podzieliło się dziś swoimi wynikami za IV kwartał 2020 roku, który jak nie trudno się domyślić, był dla platformy najbardziej owocny. Z jednej strony pandemia, z drugiej okres przedświąteczny przyczynił się do rekordowych danych.

Wyniki te naprawdę robią wrażenie, w samym tylko IV kwartale zeszłego roku wartość sprzedanych produktów na Allegro osiągnęła poziom 10,85 mld zł. Porównując to z analogicznym okresie 2019 r. był to wzrost aż o 57,5%.

Rzecz jasna miało to wpływ na analogiczny wzrost w odniesieniu do sprzedaży przez cały rok. W 2020 r. wartość sprzedanych produktów wyniosła 25,11 mld zł, co było wzrostem w porównaniu z 2019 r. na poziomie 54%.

Nie bez znaczenia był tu przyrost liczby klientów kupujących na tej platformie sprzedażowej. W ubiegłym roku Allegro zyskało aż 400 tys. nowych klientów, co przełożyło się na łączną liczbę 13 mln klientów, którzy w zeszłym roku wydali na zakup produktów średnio 2,7 tys. zł. Tu z kolei mówimy o wzroście w porównaniu z 2019 roku na poziomie 36%.

Francois Nuyts, prezes Allegro:

Zyskują na tym sprzedający, którzy w czwartym kwartale zwiększyli sprzedaż o 57,5% do 10,85 mld zł. Jednocześnie w ostatnich miesiącach roku wszyscy znów mocniej odczuliśmy gospodarcze i społeczne skutki COVID-19, w tym powtórne zamknięcie części sklepów stacjonarnych. Dlatego zespół Allegro dba o to, aby zakupy na naszej platformie były bezpieczne i wygodne. Doceniają to Polacy, którzy coraz chętniej robią codzienne zakupy w sieci i coraz częściej robią to właśnie na Allegro, gdzie mają dostęp do szerokiego wyboru produktów w atrakcyjnych cenach oraz szybkich i darmowych dostaw w ramach programu SMART!

A jak to się przełożyło na wyniki finansowe samego Allegro? Przychody netto w IV kwartale Grupy zamknęły się w 1,3 mld zł - wzrost o 61,2%, a w całym 2020 roku 4,0 mld zł - wzrost o 54,2%.

Co w 2021 roku? Allegro w bieżącym roku planuje przeznaczyć na inwestycje 560-600 mln zł, rok temu było to 230 mln zł w 2020 r. W szczególności będą się w nich skupiać na budowie i rozbudowie sieci własnych automatów paczkowych - 1,5 tys. maszyn jeszcze w tym roku, a w 2022 chcą mieć ich już 3 tys. oraz na rozwoju usługi Allegro Fulfillment.

Allegro niezagrożone? Debiut Amazon.pl w Polsce nie jest zbyt udany. Nie jest to pełna oferta, a ta co jest - daleka jest od oczekiwań. Do tego brak oferty Prime, która jak zdradził w wywiadzie dla PAP Biznes wiceprezes ds. rozwoju w UE Amazon Alex Ootes być może pojawi się jeszcze w tym roku. Niemniej Allegro nie śpi i nie będzie czekać na ruchy Amazona, a ubiegłoroczne wyniki i planowane inwestycje powinny pozwolić im jeszcze bardziej odskoczyć konkurencji, która się właśnie pojawiła.

Źródło: Allegro.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu