1

Na co poszło najwięcej pieniędzy w App Store w 2020?

IPhone i iPad zarabiają na Apple nie tylko w momencie sprzedaży, ale, dzięki App Store, także przez cały okres użytkowania. W 2020 r. jedna kategoria aplikacji wręcz zdominowała zestawienie.

Nie jest jakimś niezwykle odkrywczym stwierdzeniem, że użytkownicy sprzętów Apple zostawiają w tamtejszym sklepie więcej gotówki niż osoby posiadające smartfon z Androidem. W końcu iPhone’y same z siebie wyceniane są dosyć wysoko, przez co naturalnie trafiają do zamożniejszych konsumentów, a ci mają (uśredniając) więcej gotówki na wydatki w sklepie z aplikacjami. Ile dokładnie i na co ją wydają? To pokazują statystyki. Według nich 2020 rok był rekordowy, ponieważ użytkownicy wydali w nim łącznie 64 mld dolarów na aplikacje. A jak to wygląda w przeliczeniu na pojedynczego użytkownika?

W 2020 przeciętny użytkownik iPhone’a w USA wydał średnio ponad 130 dolarów w App Store

Jak wynika z danych zebranych i dostarczonych przez firmę SensorTower, rok 2020 był rekordowy nie tylko jeżeli chodzi o przychody sklepu, ale też i o wydatki poszczególnych użytkowników. Zwiększyły się one kolejny rok z rzędu, a sytuacja na świecie sprawiła, że był to wzrost znacznie większy niż byśmy mogli się spodziewać patrząc po poprzednich latach. W 2020 bowiem przeciętny użytkownik iPhone’a w Stanach Zjednoczonych wydał w App Store 138 dolarów (ponad 540 zł).

A na co zostały wydane wszystkie te pieniądze? Tutaj chyba nikt nie ma większych złudzeń.

2020 był rokiem, w którym większość siata po raz pierwszy została poddana domowej izolacji i wszystkie branże związane z cyfrową rozrywką zanotowały wtedy znaczny skok przychodów. Nic więc dziwnego, że znaczną większość budżetu użytkownicy przeznaczyli właśnie na gry. Widząc taką dysproporcję, nie ma się co dziwić, że firmy takie jak Epic nie były zadowolone z polityki Apple, w ramach której wszystkie transakcje wewnątrz tych gier muszą przechodzić przez App Store – widać bowiem jak dużo pieniędzy zostawianych jest wtedy Apple.  Inne kategorie również zaliczyły solidne wzrosty, a proporcjonalnie najbardziej urosła kategoria foto/wideo. Tutaj również nie ma zaskoczenia, ponieważ kiedy fizyczny kontakt stał się niemożliwy, zdjęcia i filmy zaczęły odgrywać jeszcze ważniejszą rolę w komunikacji.

Jak będzie wyglądał 2021 rok? Myślę, że bardzo podobnie. Pandemia wciąż ma się w najlepsze, końca lockdownu na horyzoncie nie widać, a zamknięci w swoich domach ludzie w dalszym ciągu potrzebują rozrywki. App Store może więc ustanowić w nim rekord wzrostów, który będzie bardzo ciężko pobić.

Źródło