1

Wydajemy więcej na aplikacje niż w 2020 roku, już 65 mld USD

app store
Firma analityczna SensorTower podała swoje szacunki dotyczące wydatków konsumentów na aplikacje mobilne. Wynika z nich, że w pierwszej połowie 2021 roku wydaliśmy blisko 25% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Google Play rośnie szybciej niż AppStore

Mogłoby się wydawać, że rok 2020 będzie rekordowy pod względem wydatków w sklepach z aplikacjami na smartfony, bo przecież siedząc w domu coś trzeba robić. Okazuje się jednak, że trend jest znacznie silniejszy i pierwsza połowa 2021 roku jest znacznie lepsza niż analogiczny okres roku poprzedniego. Według analiz firmy SensorTower, w tym roku wydaliśmy na aplikacje mobilne i zakupy w nich blisko 65 mld USD, podczas gdy rok temu było to 52 mld USD. Nadal bezwzględnym liderem jest pod tym względem AppStore, w którym klienci wydali ponad 41 mld USD, blisko dwukrotnie więcej niż w Google Play.

Fakt jest jednak taki, że sklep Google nadrabia dystans, wydatki na platformie Android zwiększyły się w ostatnim roku o 30%, podczas gdy posiadacze urządzeń Apple wydali „tylko” o 22% więcej niż rok wcześniej. Wrażenie robi też liczba zainstalowanych aplikacji, tylko w pierwszej połowie 2021 roku było to 72,5 miliarda pobrań. Biorąc pod uwagę, że sklepy z aplikacjami zadebiutowały tak naprawdę dopiero w 2008 roku, to ich niezachwiany rozwój przez cały ten czas musi robić wrażenie. Czy jesteśmy już blisko szczytu? Wiele wskazuje na to, że jeszcze nam do niego daleko. Nawet jeśli smartfony stały się dla wielu z nas praktycznie centrum cyfrowego świata, to nadal potencjał do rozwoju jest ogromny, szczególnie w mniej zamożnych regionach.