Gry

Wsteczna kompatybilność w PlayStation 5 jednak z tysiącami gier. Sony zmienia taktykę

Kamil Świtalski
Wsteczna kompatybilność w PlayStation 5 jednak z tysiącami gier. Sony zmienia taktykę
58

Wsteczna kompatybilność PlayStation 5 nie zakończy się na setce najpopularniejszych gier. W konsola ma ich wspierać kilka tysięcy!

Techniczna prezentacja PlayStation 5 którą w środę na YouTube zaprezentowało Sony spotkała się z dość... chłodnym przyjęciem. To technikalia, które miały trafić do widowni zgromadzonej na Games Developers Conference — i oni prawdopodobnie byliby taką formułą zachwyceni. Ale medialne komunikaty japońskiego giganta były na tyle donośne, że wielu spodziewało się bardziej, hmmm... konsumenckiego podejścia. Chciało zobaczyć bryłę, nowego pada, poznać cenę i datę premiery. Nic z tych rzeczy. Na domiar złego jedyny konsumencki element który pojawił się na tej wiejącej nudą prezentacji, czyli kwestia wstecznej kompatybilności, okazała się ogromnym rozczarowaniem. Mark Cerny mówił o wsparciu około stu najpopularniejszych tytułów z PS4 — przynajmniej na start. Gracze dość głośno wyrażali swoje niezadowolenie, na tyle, że Sony postanowiło zmienić taktykę.

Wsteczna kompatybilność nabiera sensu. PlayStation 5 odtworzy tysiące gier z PS4!

Na reakcję firmy nie trzeba było długo czekać — wpis na oficjalnym blogu PlayStation doczekał się już kilku aktualizacji, a najważniejszą z nich wydaje się być ta dotycząca wstecznej kompatybilności właśnie. Bo nagle okazuje się, że już nie będzie to wsparcie dla raptem stu najpopularniejszych tytułów, a w katalog wspieranych w ten sposób produkcji to tysiące gier. I wspomniana aktualizacja mówi o... ponad czterech tysiącach gier, które skorzystają z dodatkowej mocy, którą oferować będzie mocniejsza konsola. Ekipa odpowiedzialna za konsolę już teraz mówi, że przetestowała setki tytułów — a w kolejce czekają kolejne tysiące, by być gotowe jak najszybciej. O tym że najpopularniejsze gry doczekają się wsparcia — nie mam wątpliwości, ale mnie najbardziej interesują tytuły mniej znane, niszowe. Bo to je zawsze jest najłatwiej pominąć na gorąco — a przez brak wsparcia na nowych sprzętach, trudno do nich wrócić.

Krok w dobrym kierunku: teraz czekamy jeszcze na wsteczną kompatybilność obejmującą gry z PSX, PS2 oraz PS3. No i współczujemy* braku dodatkowych wpływów ze względu na kolejne "remastery" wydawane na nową generację sprzętu za pełną cenę.

* nie no, zgrywam się ;-).

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu