12

Wśród wszystkich urządzeń Apple to właśnie z Watcha klienci są najbardziej zadowoleni

Wiele mówi się ostatnio o Apple Watchu, który jeszcze przed tym, jak trafił do klientów rozpętał w mediach prawdziwą burzę. Po premierze zachwytom oraz… rozczarowaniom zapaleńców nie było końca. Słaby czas działania na jednym cyklu ładowania, a także nie do końca płynne działanie interfejsu sprawiło, że po premierze pojawiły się również głosy niezadowolenia. Media swoje, […]

Wiele mówi się ostatnio o Apple Watchu, który jeszcze przed tym, jak trafił do klientów rozpętał w mediach prawdziwą burzę. Po premierze zachwytom oraz… rozczarowaniom zapaleńców nie było końca. Słaby czas działania na jednym cyklu ładowania, a także nie do końca płynne działanie interfejsu sprawiło, że po premierze pojawiły się również głosy niezadowolenia. Media swoje, a klienci swoje. Watch według tych, którzy zakupili to urządzenie jest produktem naprawdę dobrym.

Wśród pierwszych osób, które zakupiły Apple Watcha aż 97% badanych przyznało, że odczuwa zadowolenie z tego zakupu. Twórca badania, Wristly wskazuje na to, iż mimo negatywnych ocen mediów Apple Watch zbiera w kręgach klientów naprawdę dobre recenzje i mimo spodziewanych nieco słabszych wyników sprzedażowych zegarka to może być prawdziwy sukces Apple – tyle, że odłożony nieco w czasie. Co więcej, pod kątem „early adopters” (czyli osób, które jako pierwsze zakupiły nowe na rynku urządzenie) Watch wykazuje się lepiej, niż pierwsza generacja urządzeń iPhone.

Apple-Watch-customer-satisfaction

W badaniu wzięło udział 800 osób – wśród nich znalazło się 53% uczestników w żaden sposób niezwiązanych z IT, 34% to pasjonaci nowych technologii, 9% to twórcy aplikacji, a 4% to pracownicy w mediach. 66% badanych wskazało, że są oni mocno zadowoleni z Watcha, 31% oznajmiło, że są zadowoleni jedynie „nieco”. 2% odpowiedziało, że nie są ani zadowoleni, ani niezadowoleni, a 1% badanych przyznało, że są oni nieco niezadowoleni. Zatem, konsumenci są zadowoleni w 97%, podczas gdy podobny wskaźnik dla pierwszego iPada wynosił 91%, a dla pierwszej generacji iPhone 92%.

Apple-Watch-customer-satisfaction1

Niska próba i dyskusyjna reprezentatywność badania może budzić pewne wątpliwości, jednak w porównaniu do wcześniejszych badań – wyniki dają nieco do myślenia. Ciekaw jestem tylko, czy rzeczywiście Apple Watch jest tak dobry, czy też po prostu w Cupertino marketing działa świetnie i najzwyczajniej w świecie ludzie kupili po prostu Apple, a nie „jakiegoś tam” Watcha.

Grafika: 1, 2, 3