4

Wrocek.pl kupiony przez Gazetę.

Na polskim rynku web 2.0 jest coraz ciekawiej. MCI inwestuje w biznes.net i trenedmierze. Teraz gazeta.pl kupuje regionalny serwisy Wrocek.pl (oglądalność na poziomie 40k) i to nie dla pozyskania użytkowników ale dla pozyskania ciekawego serwisu. Czyżby to web 2.0 nie było jednak takie bezwartościowe jak wielu mówi ? – i może nadchodzi czas kiedy nawet […]

Na polskim rynku web 2.0 jest coraz ciekawiej. MCI inwestuje w biznes.net i trenedmierze. Teraz gazeta.pl kupuje regionalny serwisy Wrocek.pl (oglądalność na poziomie 40k) i to nie dla pozyskania użytkowników ale dla pozyskania ciekawego serwisu.

Czyżby to web 2.0 nie było jednak takie bezwartościowe jak wielu mówi ? – i może nadchodzi czas kiedy nawet duzi zamiast robić kolejny „Gwar” po prostu kupią lub będą współpracować z mniejszymi serwisami a z to lepiej wykonanymi i zarządzanymi.

Co można zauważyć patrząc na nasze portale – interia.pl się odmładza, wirtualna polska zmienia wizerunek na nieco bardziej nowoczesny, gazeta.pl – również poprawia wygląd i moim zdaniem na lepsze.

Czy można z tych powyższych faktów wysnuć wniosek, że duzi gracze zauważyli małe trendy (oczywiście wszyscy oprócz Onetu, który jest zajęty zarabianiem pieniędzy)?

Ciekawi mnie również jak Wrocek.pl został wyceniony – czy liczono wartość reklamową serwisu czy też jego funkcjonalność a może jedno i drugie ?