Na polskim rynku web 2.0 jest coraz ciekawiej. MCI inwestuje w biznes.net i trenedmierze. Teraz gazeta.pl kupuje regionalny serwisy Wrocek.pl (oglądalność na poziomie 40k) i to nie dla pozyskania użytkowników ale dla pozyskania ciekawego serwisu.
Czyżby to web 2.0 nie było jednak takie bezwartościowe jak wielu mówi ? – i może nadchodzi czas kiedy nawet duzi zamiast robić kolejny „Gwar” po prostu kupią lub będą współpracować z mniejszymi serwisami a z to lepiej wykonanymi i zarządzanymi.
Co można zauważyć patrząc na nasze portale – interia.pl się odmładza, wirtualna polska zmienia wizerunek na nieco bardziej nowoczesny, gazeta.pl – również poprawia wygląd i moim zdaniem na lepsze.
Czy można z tych powyższych faktów wysnuć wniosek, że duzi gracze zauważyli małe trendy (oczywiście wszyscy oprócz Onetu, który jest zajęty zarabianiem pieniędzy)?
Ciekawi mnie również jak Wrocek.pl został wyceniony – czy liczono wartość reklamową serwisu czy też jego funkcjonalność a może jedno i drugie ?
Więcej z kategorii Moje przemyślenia:
- Tytus, Romek i A'Tomek - bohaterowie kilku pokoleń, których niedługo będziemy kojarzyć głównie z reklam Media Markt
- Pokusa na Fake Newsa, czyli dlaczego świat IT obwieścił "koniec LG"
- Pandemia pokazała, że nie wszystko może być wirtualne
- Co się stanie, jeżeli USA zbanuje Xiaomi i inne chińskie firmy? Nic dobrego
- Cyberpunk 2077 na konsole przeceniony o połowę. Właśnie dlatego nie kupuję gier na premierę