13

Woopra – statystyki w czasie rzeczywistym !

Woopra to nowo powstający serwis z kategorii web-tracking & analytics, czyli mamy kolejne narzędzie dzięki któremu będziemy mogli oglądać „bajecznie” wyglądające statystyki naszych serwisów. Można by zadać sobie pytanie po co tworzyć konkurencje dla Google Analytics? – otóż Woopra znalazł kilka elementów na bazie których planuje zbudować swoją przewagę nad konkurencją (nie tylko Google). Pierwszą […]



Woopra to nowo powstający serwis z kategorii web-tracking & analytics, czyli mamy kolejne narzędzie dzięki któremu będziemy mogli oglądać „bajecznie” wyglądające statystyki naszych serwisów.

Można by zadać sobie pytanie po co tworzyć konkurencje dla Google Analytics? – otóż Woopra znalazł kilka elementów na bazie których planuje zbudować swoją przewagę nad konkurencją (nie tylko Google).

Pierwszą z innowacyjności ma być mierzenie i podgląd statystyk w czasie rzeczywistym – czyli koniec z czekaniem do następnego dnia aby zobaczyć jak wyglądają nasze „cyferki”. Podglądając użytkowników odwiedzających nasz serwis będziemy mogli (w czasie rzeczywistym) zobaczyć dokładne informacje o każdej wizycie, czyli na przykład na jakiej stronie przebywa użytkownik, z jakiej strony trafił do naszego serwisu, jakich słów kluczowych użył aby nas znaleźć itp.

Kolejną ciekawostką będzie możliwość nawiązania dialogu z osobami aktualnie odwiedzającym nasz serwis, czyli będziemy mogli skontaktować się bezpośrednio z użytkownikiem który w danym momencie przegląda naszą stronę – będzie to zrealizowane przez specjalne okno chatu które pojawi się tylko dla wybranej osoby (ciekawe jak to będzie zrealizowane w praktyce).

Woopra będzie oferował też możliwość nadawania tagów naszych gościom – dzięki tej możliwości będziemy mogli identyfikować naszych użytkowników oraz naszych znajomych i analizować ich aktywności na naszej stronie


Film prezentujący Woopra

GBTV #337 | Introducing Woopra from Neal Campbell on Vimeo.

Wszystkie te zapowiedzi brzmią bardzo ciekawie, na razie serwis jest w zamkniętych beta testach – wprawdzie można założyć konto ale aby dodać serwis do statystyk potrzebujemy kodu.

Jeśli chodzi o serwisy do mierzenia statystyk to oprócz serwisu Woopra w trakcie tworzenia (czytaj teostwnia) jest też Nuconomy czyli wyjście z mierzeniem i statystykami poza wizyty i odsłony – skupienie się na analizie korelacji pomiędzy statystykami a akcjami i aktywnościami podejmowanym przez nas w naszym serwisie.

Jednym słowem zmienia nam się nie tylko to jak mierzymy ale i co mierzymy jeśli chodzi o internet – wprawdzie nadal podstawową informacją o oglądalności są wizyty i odsłony ale coraz więcej mówi się też o zaangażowaniu i aktywnościach.