0

Wojna na rynku mobilnej reklamy – infografika

Rynek mobilny rozrasta się z dnia na dzień – każdy dzień przynosi pół miliona aktywacji urządzeń z Androidem, nie mówiąc już o pozostałych platformach. Nic dziwnego, że giganci chcą uszczknąć sobie rynku. Google, którego głównym źródłem przychodów jest AdWords, zaimplementowało swoją usługę w SDK Androida, dzięki czemu reklamy mogą pojawiać się w aplikacjach pisanych przez […]

Rynek mobilny rozrasta się z dnia na dzień – każdy dzień przynosi pół miliona aktywacji urządzeń z Androidem, nie mówiąc już o pozostałych platformach. Nic dziwnego, że giganci chcą uszczknąć sobie rynku. Google, którego głównym źródłem przychodów jest AdWords, zaimplementowało swoją usługę w SDK Androida, dzięki czemu reklamy mogą pojawiać się w aplikacjach pisanych przez deweloperów. Apple nie próżnuje i również od dawna rozwija swoją platfomę. Gdzie sytuacja z reklamą mobilną ma się jednak lepiej? O tym mówi najnowsza infografika od inneractive.

Rynek urządzeń mobilnych staje się coraz większy. Liczba osób posiadających smartfona w Stanach Zjednoczonych jest równa dwukrotnej populacji naszego kraju. Takie liczby robią wrażenie nie tylko na internautach, ale przede wszystkim firmach, zainteresowanych zamianą statystyk w zysk. Dwóch gigantów rynku mobilnego od dawna prowadzi swoje platformy reklamowe. Która ma się lepiej?

Jak mówi infografika, efektywny koszt tysiąca wyświetleń jest wyższy na iOS – 1,7 dolara w stosunku do 1,3 dolara na Androidzie. Wyższy jest także współczynnik klikalności. Współczynnik wypełnienia jest natomiast wyższy na Androidzie.

Oczywiście są to jedynie dane podglądowe, z których nie można wywnioskować, że bardziej opłacać się będzie kampania reklamowa na tej, a nie innej platformie. Współczynnik klikalności zależy od wielu czynników takich jak na przykład atrakcyjność reklamy, dlatego powyższe dane mogą świadczyć na przykład o tym, że kampanie przygotowywane na Androida są słabsze, a nie że przynoszą gorsze efekty :)