WP tłumaczy ten fakt spadkiem popularności i zmianami na rynku mediów. Monika Modrzejewska, dyrektor działu zarządzania kontentem w Wirtualnej Polsce:
Chcemy, by osoby zainteresowane dalszym blogowaniem miały jak najwięcej czasu na przeniesienie swoich treści. Platforma Bloog.pl powstała w 2005 roku. Przez 12 lat oczekiwania odbiorców zmieniły się. Z czasem dodatkową alternatywą dla czytelników blogów stały się media społecznościowe.
Bloog.pl największą popularnością cieszył się w 2011 roku, kiedy mieli po 4 mln unikalnych użytkowników w miesiącu. Dalej tłumaczą, że od tego czasu zaczęła maleć liczba osób blogujących, by w tym roku spaść do liczby ledwo kilkuset. Ale to oznacza, że przestali blogować w ogóle czy przenieśli się gdzie indziej? Nie ma się co odszukiwać obydwa serwisy – Blog.pl i Bloog.pl, były przede wszystkim dostarczycielami odsłon do kampanii reklamowych, a więc istne choinki z wyskakującymi reklamami. A same serwisy nie były zbytnio rozwijane. Siłą rzeczy dostawcy treści zaczęli szukać alternatyw, a tych nie brakuje. Jest WordPress jest Blogspot.
Niech o niesłabnącej popularności blogowania świadczy fakt, że domena WordPress.com pojawia się systematycznie w zestawieniach Megapanelu z kilkoma milionami RU. Tu nie ma jakiś uciążliwych reklam, więc blogerzy z chęcią zakładają tam swoje blogi. I tak też robią blogerzy z zamykanych platform w Polsce. Na przykład najpopularniejszy blog z Blog.pl – Arkadia Telenovel już ma swój odpowiednik na WordPressie.
Sytuacja podobna trochę do tej związanej z GG, wycisnąć ile się da z reklam, zniechęcić użytkowników i sprzedać.
Więcej z kategorii Polska:
- Oczyszczacze powietrza Vestfrost w Polsce. Niewygórowane ceny i sterowanie aplikacją
- To był fatalny rok w edukacji. Tylko 5% nauczycieli było przygotowanych do zdalnego nauczania
- Dying Light 2: chaos produkcyjny i CEO "zapatrzony" w CD Projekt - tak wygląda praca w Techland?
- Rząd chce do 2028 roku wymienić 80% liczników energii na inteligentne ze zdalnym odczytem
- Dzień Języka Ojczystego. Oto lista 100 najczęściej popełnianych błędów w polskiej sieci