9

Wirtualna Polska przejmuje za 84 mln zł portal wakacje.pl!

Przyznam szczerze, że odkąd piszę na Antyweb nie pamiętam takiej bomby ogłoszonej w weekend w Polsce. Jak odebrałem tę wiadomość na skrzynce przed chwilą nie mogłem uwierzyć w pierwszej chwili. Jednak to prawda, Wirtualna Polska przejęła za 84 mln zł 100% udziałów w spółce Enovatis S.A., czyli właściciela serwisów wakacje.pl, easygo.pl i wypoczynek.pl. Z pewnością […]

Przyznam szczerze, że odkąd piszę na Antyweb nie pamiętam takiej bomby ogłoszonej w weekend w Polsce. Jak odebrałem tę wiadomość na skrzynce przed chwilą nie mogłem uwierzyć w pierwszej chwili. Jednak to prawda, Wirtualna Polska przejęła za 84 mln zł 100% udziałów w spółce Enovatis S.A., czyli właściciela serwisów wakacje.pl, easygo.pl i wypoczynek.pl.

Z pewnością kojarzycie pierwszy z nich, często reklamujący się w popularnych stacjach telewizyjnych. To duże wydarzenie w tej branży i to zarówno tej turystycznej jak i na rynku portali. Bez wątpienia, to dużo da statystykom WP.

O to, co o tym przejęciu mówią sami zainteresowani:

Jacek Świderski, Prezes Wirtualnej Polski Holding:

Zakup Enovatis to największa transakcja od połączenia WP i o2.

Znacząco zbliża nas do przyjętego wówczas strategicznego celu, jakim jest osiągnięcie 50% przychodów i EBITDA Grupy z rynku e-commerce. Inwestycja w segment turystyczny świetnie wpisuje się w naszą filozofię wspomagania Polaków w ich decyzjach konsumenckich, w tym przypadku dotyczących wyboru biura podróży i miejsca spędzania wolnego czasu. Jesteśmy pod wrażeniem sukcesów rynkowych spółki w ostatnich latach, za którymi stoi 150-osobowy zespół Enovatis S.A.

Grzegorz Czapski, VP Corporate Development Grupy Wirtualna Polska:

Inwestujemy w segment o silnych napędach rynkowych wspieranych megatrendami bogacenia się społeczeństwa, wzrostu częstotliwości wyjazdów urlopowych i aktywności turystycznej mieszkańców mniejszych miejscowości.

W szybkim tempie zwiększa się skłonność i zaufanie Polaków do e-shoppingu. Zgodnie z prognozami rynek OTA w Polsce będzie rósł w tempie ok 15-17%, a skuteczność operacyjna i siła marki wakacje.pl skutkuje zwiększaniem udziału Enovatis w tym rynku.

Piotr Siudak, Prezes Zarządu Enovatis:

Komplementarność usług, uszczelnienie kanałów sprzedaży i wprowadzenie standardów funkcjonujących z powodzeniem w innych branżach miało niebagatelny wpływ na wzrost liczby kupujących.

W 2014 roku firma obsłużyła 105 tysięcy klientów, co dało jej pierwszą pozycję na rynku agencyjnym w Polsce. Jestem głęboko przekonany, że dołączenie Enovatis do Grupy Wirtualna Polska da spółce kolejny intensywny impuls do rozwoju, chociażby poprzez wykorzystanie znaczących synergii w obszarze marketingu.

Tak naprawdę nie wiem komu gratulować, z pewnością to duże wydarzenie na polskim rynku, ale wydaje mi się, że znaczące przede wszystkim dla WP, dla której to swoiste pokazanie siły innym konkurentom. Tak więc, brawa dla Wirtualnej Polski.