3

Wired atakuje digg-a za płatne głosy

Wired atakuje digg-a Problemy digg-a z płatnymi głosowaniami na stronie są znane od jakiegoś czasu, digg wprowadził jakieś mechanizmy ochronne przeciwko takim działaniom jednak nieskuteczne. Dziennikarz magazynu Wired udowodnił iż nadal można kupować głosy i przez to wypromować każdy nawet najgorszy serwis na digg-u ( tekst w wired został przetłumaczony i opublikowany na stronie dziennika […]

Wired atakuje digg-a

Problemy digg-a z płatnymi głosowaniami na stronie są znane od jakiegoś czasu, digg wprowadził jakieś mechanizmy ochronne przeciwko takim działaniom jednak nieskuteczne. Dziennikarz magazynu Wired udowodnił iż nadal można kupować głosy i przez to wypromować każdy nawet najgorszy serwis na digg-u ( tekst w wired został przetłumaczony i opublikowany na stronie dziennika internautów)

Jednak koledzy z techcrunch w swoim artykule na temat tej sytuacji słusznie zauważyli, że Wired krytykując Digga nie działa z czysto dziennikarskich pobudek. Firma matka serwisu wired czyli Condé Nast jest jednocześnie posiadaczem serwisu reddit który jest konkurencją dla digg-a.

Od momentu kiedy reddit został przejęty przez Condé Nast., serwis wired zaczął uprawiać czarny PR na rzecz digg-a.

Informacje te stawiają wyczyn dziennikarza wired w nieco innym świetle, chociaż nie da się zaprzeczyć iż udowodnił on iż głosy na diggu można kupić to jednak nie był to obiektywny reportaż (o ile można to coś tak nazwać).

Digg jest w trudnej sytuacji ponieważ musi wprowadzić mechanizmy które obronią go przed takimi praktykami – co jednak może nie być takie łatwe.