11

WidgetSense od Google już niedługo – czyli Google Gadget.

Niall Kennedy podaje iż już niedługo Adsense przejdzie dość spore przeobrażenia i to dzięki widgetom. Google planuje wykorzystać możliwości jakie dają widgety do swojego systemu reklamowego. Pod koniec 2007 roku Adsense będzie oferował oprócz standardowych linków tekstowych, graficznej i video reklamy również interaktywne widgety reklamowe. Reklamobiorcy będą mogli wybrać, iż chcieli by publikować na swojej […]

Niall Kennedy podaje iż już niedługo Adsense przejdzie dość spore przeobrażenia i to dzięki widgetom. Google planuje wykorzystać możliwości jakie dają widgety do swojego systemu reklamowego.

Pod koniec 2007 roku Adsense będzie oferował oprócz standardowych linków tekstowych, graficznej i video reklamy również interaktywne widgety reklamowe. Reklamobiorcy będą mogli wybrać, iż chcieli by publikować na swojej stronie widgety reklamowe – system tak jak jest do tej pory sam wybierze odpowiednią aplikację do publikacji (badając zarówno treść naszej strony jak i określony rozmiar reklamy).

Jeśli wyobrazimy sobie jakie możliwości dają nam widgety (czyli tak naprawdę małe aplikacje) to już wiemy jak duża zmiana zajdzie jeśli chodzi o reklamę internetową. (oczywiście to moja opinia).

Wyobraźmy sobie, że dzięki tym widgetom nie tylko treść reklamy od jednego reklamodawcy może zmieniać się dynamicznie, ale możemy również dzięki takim aplikacjom przeprowadzać normalne transakcje, kupować, licytować na aukcjach itp.

Kolejnym dość istotnym elementem nowego sposobu reklamowani jest to, że reklamodawcy będą mogli sami budować widgety. Oczywiście powstanie też cały rynek związany z produkcją reklamowych aplikacji z którego będzie można wybierać najróżniejsze i najbardziej pomysłowe widgety.

Google rozpoczęło już program testowy pod nazwą „GADGET Ads” – ale to nie wszystko, aby lepiej wspierać nowa formę reklamy Google rozbuduje narzędzie Google Analytics o tzw. „interaction reporting”

Jako osoba publikująca reklamy jestem bardzo ciekawy ich nowych form – ponieważ nareszcie wygląd reklam będzie mógł być definiowany i tworzony przez zewnętrzne firmy dlatego wydaje się, iż będą one bardziej atrakcyjne.

Szczerze przyznam, iż jak na giganta internetowego Google ani przez chwilę nie zwalnia jeśli chodzi o nowe inicjatywy. Oczywiście można powiedzieć, że mają duże fundusze – ale wydaje mi się, że kluczem do sukcesu w tym przypadku jest ich innowacyjność i to, że nie zamienili się w typową zbiurokratyzowaną korporację.