21

Digital Care: 6 tysięcy smartfonów nie przetrwało majówki. Może jednak warto ubezpieczać telefony?

Digital Care, to firma która obsługuje ubezpieczenie i usługi naprawy smartfonów u naszych operatorów Orange, Play, Plus i T-Mobile. Podzieli się właśnie statystykami zgłoszeń uszkodzeń smartfonów po weekendzie majowym.

Pęknięty wyświetlacz w smartfonach, to częsty obrazek w rękach polskich użytkowników tych urządzeń, okazuje się, że za takie uszkodzenie odpowiedzialnych było aż 90% zgłaszanych problemów do Digital Care po majowym weekendzie. Łącznie było to 6 tysięcy zgłoszeń, 30% więcej niż średnia z pozostałych tygodni w roku. A mówimy tu tylko o ubezpieczonych lub objętych usługą urządzeniach.

Andrzej Pasek, Członek Zarządu Digital Care odpowiedzialny za Departament Operacji:

W Digital Care obsługujemy ponad 3,6 miliona klientów. Od wielu lat obserwujemy wzrost liczby zgłoszeń w okresach wyjazdowych – takich jak długi weekend majowy, czy wakacje. Dlatego produkty, które oferujemy we współpracy z naszymi partnerami, gwarantują naprawę telefonu niezależnie od tego, czy do uszkodzenia doszło w kraju czy za granicą. Co istotne, wszystkie naprawy wykonujemy w profesjonalnych serwisach, autoryzowanych przez wiodących producentów. To pozwala zapewnić odpowiednią jakość usługi, a także zachować gwarancję producenta po naprawie.

Jeśli zastanawialiście się kiedyś, ile kosztuje naprawa topowych smartfonów, to teraz ciekawostka – wymiana wyświetlacza wraz z obudową i płytą główną w Huawei Mate20 Pro kosztowała 3 500,00 zł, to był lider, jeśli chodzi o koszty majówkowych uszkodzeń. Dalej mamy Samsunga Galaxy S10+ z kosztem naprawy na poziomie 2 700 zł, a w przypadku iPhone XS nie udało się naprawić zalanego wyświetlacza i wymieniono go klientowi smartfona na nowy o wartości powyżej 5 000 zł.

Ile z tych kosztów ponieśli klienci? Tego Digital Care nie zdradza, ale według warunków usługi u naszych operatorów, zależy to od wybranych wariantów. Sprawdźmy jakie to są warianty i ile kosztują w Orange, Play, Plus i T-Mobile.

Usługa naprawy smartfona w Orange

Usługa Orange Smart Care występuje w dwóch wariantach, w cenie 9,99 zł miesięcznie oraz 15,99 zł. Pierwsza opcja obejmuje naprawę uszkodzonego wyświetlacza wraz z aparatem, obudową i przyciskami do kwoty 1 000,00 zł rocznie, niezależnie od liczby napraw, a druga opcja obejmuje każde uszkodzenie bez limitu kwotowego – jedna naprawa rocznie.

Więcej informacji o tej usłudze na stronie Orange Smart Care.

Ubezpieczenie smartfona w Play

Ubezpieczenia w Play Ochrona Wyświetlacza, to również dwa warianty, nieco tańsze, bo po 8,00 zł (Extra) i 14,00 zł (Premium). Różnią się zakresem kosztowym, tańsza wersja obejmuje pokrycie kosztów naprawy do 800,00 zł, droższa do wartości urządzenia. Ta druga obejmuje też naprawę skutków zatopienia czy zalania urządzenia wodą.

Więcej informacji o tym ubezpieczeniu na stronie Ochrona wyświetlacza w Play.

Usługa naprawy smartfona w Plus

W Plusie dostępne są m.in. następujące usługi – Serwis Wyświetlacza za 4,99 zł (dla klientów abonamentowych), obejmuje naprawę uszkodzonego wyświetlacza zarówno w urządzeniach mobilnych, jak i w laptopach czy telewizorach raz na 12 miesięcy. Klienci Mix mają do dyspozycji Serwis Wyświetlacza Mix, w ramach którego naprawić mogą telefony, smartfony i tablety bez ograniczenia liczby napraw w ciągu roku, ale do łącznego limitu 700 zł rocznie. U tego operatora dostępny jest też Serwis Urządzenia, który dotyczy telefonów, smartfonów i tabletów i pokrywa koszt naprawy do 1 000,00 zł w ciągu 12-stu (30-dniowych okresów rozliczeniowych), a kosztuje 10,00 zł za każdy okres rozliczeniowy.

Więcej informacji o tej usłudze na stronie Usługa serwisowa Plus.

Ubezpieczenie smartfona w T-Mobile

T-Mobile ma jeden wariant ubezpieczenia smartfonów – Ubezpieczenie Urządzenia Basic, które kosztuje 9,5 zł miesięcznie i obejmuje naprawę wyświetlacza urządzenia mobilnego oraz naprawę po zalaniu/zatopieniu wodą do kwoty 1 000, 00 zł.

To tyle od naszych operatorów, teraz odpowiedź na pytanie z tytułu – czy warto ubezpieczyć smartfona? Odpowiem znowu podobnie – zależy. Osobiście, w ciągu mojej dziesięcioletniej przygody z różnymi smartfonami, tylko raz (odpukać) udało mi się stłuc wyświetlacz – po roku od zakupu i to w stopniu, który pozwolił mi korzystać z niego nadal, do czasu uszkodzenia gniazda ładowania (1,5 roku od zakupu), kiedy to już wymieniłem go na nowy. U mnie to by się nie spinało kosztowo w ogóle.

Natomiast, jeśli komuś wyświetlacz pęka raz do roku (statystycznie pierwsze pękniecie wyświetlacza smartfona następuje 10 miesięcy od zakupu), to koszt takiej ochrony rzędu 120,00 zł rocznie czy prawie 100,00 zł drożej w wersji premium – w Orange czy w Play, powinien mu się zwrócić, więc warto rozważyć opcję wykupienia ubezpieczenia lub usługi naprawy u któregoś z naszych operatorów.

Photo: mshch1/Depositphotos