20

W Polsce żaden komunikator na razie nie zagroził SMS-om

Wygląda na to, że ani Facebook ani żaden inny komunikator nie miał znaczącego wpływu na liczbę wysyłanych SMS-ów w roku 2013. Tak wynika z właśnie opublikowane raportu UKE. Wprawdzie tytuł notki prasowej jaki dostałem od Infobip brzmi groźnie, bo : Polacy wysyłają coraz mniej SMS-ów. Kiedy jednak spojrzymy w liczby zobaczymy o jakich spadkach tak […]

Wygląda na to, że ani Facebook ani żaden inny komunikator nie miał znaczącego wpływu na liczbę wysyłanych SMS-ów w roku 2013. Tak wynika z właśnie opublikowane raportu UKE.

Wprawdzie tytuł notki prasowej jaki dostałem od Infobip brzmi groźnie, bo : Polacy wysyłają coraz mniej SMS-ów. Kiedy jednak spojrzymy w liczby zobaczymy o jakich spadkach tak naprawdę mówimy.

W ubiegłym roku Polacy wysłali 52,2 mld SMS-ów, co oznacza spadek o 0,9% względem poprzedniego roku. Na jednego mieszkańca kraju przypadło średnio 1355 wysłanych wiadomości SMS w ciągu roku. Raport UKE wskazuje wprawdzie, że to pierwszy od 2009 roku spadek liczby krótkich wiadomości tekstowych wysłanych w polskich sieciach komórkowych. Umówmy się jednak, że zachwianie na takim poziomie nie jest na razie specjalnie groźne dla biznesu operatorów.

unnamed (1)

Jak wyglądamy jeśli chodzi o wysyłanie MMS-ów? Z SMS-ami raczej nie ma co porównywać. W 2013 roku użytkownicy sieci mobilnych w Polsce wysłali łącznie ponad 445 mln wiadomości MMS, tj. o 54 mln więcej niż w roku poprzednim.

Dlaczego SMSy ciągle są tak bardzo popularne w naszym kraju (ale też w całej unii Europejskiej gdzie średnia wysłanych wiadomości na osobę to w okolicach 956)?

SMS w przeciwieństwie do komunikatorów daje nam pewność, że wiadomość dotrze do danej osoby praktycznie natychmiast (oczywiście są wyjątki) niezależnie jakich aplikacji używa i do jakich komunikatorów jest zalogowana. SMS jest też technologią nie stawiającą barier technologicznych takich jak: posiadany rodzaj telefonu, dostęp do internetu czy posiadanie konta w jednym z popularnych komunikatorów. Warto też wspomnieć, że duża część komunikacji biznesowej (banki, powiadomienia, promocje i marketing itp) bazuje właśnie na SMS-ach. Oczywiście kluczowy jest też aspekt finansowy i fakt, że operatorzy zrobią wszystko abyśmy nadal aktywnie korzystali z tej formy komunikacji.

Pełny raport znajdziecie tutaj

Foto Young female reading sms via Shutterstock.