12

Volkswagen Passat w wersji Essence już dostępny, za mniej niż 100 000 PLN

Pod koniec czerwca Volkswagen opublikował cennik nowego Passata B8 po liftingu, który jednak do tej pory dostępny był tylko w bogatszych wersjach wyposażenia i z mocniejszymi silnikami. Teraz do oferty dołącza najtańsza wersja Essence oraz dwa nowe silniki - 1.5 TSI EVO oraz 2.0 TDI EVO, oba o mocy 150 KM. Dzięki temu cena za podstawowy model spadła poniżej 100 000 PLN.

Volkswagen Passat Essence nie jest wcale taki goły

Najniższa wersja wyposażenia Essence będzie dostępna tylko najsłabszymi silnikami, które razem z nią dołączają do oferty. 1.5 TSI EVO to dobrze już znany motor o mocy 150 KM, który może być sparowany z manualną, sześciobiegową przekładnią lub z automatyczną, siedmiostopniową skrzynią DSG. Dopłata za DSG to nieco ponad 10 000 PLN. Co ciekawe ręczna skrzynia biegów dostępna będzie tylko dla tego jednego silnika, pozostałe korzystają już z skrzyni automatycznej, w tym również 2.0 TDI EVO, który również zaoferuje 150 KM.

Dzięki kombinacji słabej benzyny z ręczną skrzynią biegów udało się zaoferować podstawowy model w cenie 99 990 PLN, czyli nieznacznie poniżej psychologicznej bariery 100 000 PLN. Trudno oczekiwać aby w przypadku Passata była to popularna konfiguracja, choć pewnie floty i firmy będą taką odmianą żywo zainteresowane. Tym bardziej, że Essence oferuje całkiem sporo, jak na bazową wersję.

Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy między innymi system Front Assist z funkcjami awaryjnego hamowania w mieście i monitorowania pieszych, bezkluczykowy system  uruchamiania silnika, automatyczną klimatyzację oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka. Do tego dochodzą termoizolacyjne szyby, przednia szyba dźwiękochłonna, reflektory główne w technologii LED z światłami do jazdy dziennej (również LED), multifunkcyjna, skórzana kierownica, tempomat oraz radio Composition Color z kolorowym ekranem o przekątnej 6.5 cala. W promocyjnej cenie dostępny będzie również pakiet Premium, w ramach którego otrzymamy trzystrefową klimatyzację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz czujniki deszczu i zmierzchu.

Jak myślicie, z takimi cenami Volkswagen będzie w stanie powalczyć z lidem segmentu, jakim jest Skoda Superb?