Trasa legendarnego wyścigu górskiego Pikes Peak położona jest niedaleko miasta Colorado Springs. Organizowany jest on od 1916 roku i pod koniec czerwca, zjeżdżają się tutaj najszybsze bolidy i samochody by jak najszybciej pokonać, liczącą 156 zakrętów trasę o długości 20 kilometrów. Start umieszczony jest na wysokości 2862 m.n.p.m, a meta znajduje się 1440 metrów wyżej na wysokości 4302 m.n.p.m. Na tej wysokości nawet w czerwcu potrafią panować temperatury poniżej zera stopni.
Dlatego też Volkswagn przygotował specjalny samochód na ten wyścig – oto ekstremalny Volkswagen I.D. R Pikes Peak zasilany wyłącznie energią elektryczną. Właśnie to auto ma ustanowić nowy rekord na legendarnej trasie wyścigu górskiego. Do napędu służyć mają dwa silniki elektryczne, które generują potężne 680 KM. Auto razem z kierowcą waży zaledwie 1100 kg, a osiągnięcie pierwszych 100 km/h trwa tylko 2,25 sekundy – to szybciej niż elektryczne bolidy startujące w serii wyścigów Formuła E I.D! Źródło energii elektrycznej w Volkswagenie I.D. R Pikes Peak leży w akumulatorach litowo-jonowych o dużej gęstości energetycznej. Dodatkowo 20% prądu potrzebnego do przejechania trasy ma pochodzić z procesu rekuperacji – odzysku energii podczas hamowania.
Główym celem, stawianym przed Volkswagenem I.D. R Pikes Peak jest ustanowienie nowego rekordu w klasie samochodów elektrycznych. Obecnie najszybszy czas przejazdu to 8:57.118 minuty. W ustanowieniu nowego czasu przejazdu ma pomóc francuski kierowca wyścigowy Romain Dumas. Francuz to obrońca tytułu legendarnego wyścigu górskiego Pikes Peak. Na swoim koncie ma on już trzy zwycięstwa i wiele wskazuje na to, że ma on ogromne szanse powtórzyć sukces.
Najważniejsza próba dla Volkswagena I.D. R Pikes Peak już 24 czerwca. A tak prezentuje się ten wyczynowy elektrowóz na torze wyścigowym
Więcej z kategorii Motoryzacja:
- Powrót do przyszłości? DeLorean chce produkować elektryczne repliki legendy
- Polski produkt eksportowy? Baterie do samochodów elektrycznych
- Przewagi hybrydy Plug-In w Skoda Octavia iV oraz Superb iV nad „klasyczną hybrydą”
- BMW 530d xDrive: teraz ma 286 KM i system Mild Hybrid. Jest też bardzo oszczędne!
- EQA to najmniejszy elektryczny samochód w ofercie Mercedesa