Motoryzacja

Volkswagen ID.X, czyli ID.3 jako hot-hatch w barwach Peugeota 508 PSE

Kamil Pieczonka
Volkswagen ID.X, czyli ID.3 jako hot-hatch w barwach Peugeota 508 PSE
1

Ralf Brandstätter, szef marki Volkswagen, pochwalił się w swoich mediach społecznościowych zdjęciami koncepcyjnego modelu ID.X, który jest niczym innym jak dobrze znanym nam ID.3 w wersji nieco bardziej usportowionej.

Volkswagen ID.X jak Peugeot 508 PSE

Pomimo ogromnych inwestycji w rozwój aut elektrycznych, niemiecka marka nie zamierza rezygnować ze sportowych wersji swoich samochodów. Wręcz przeciwnie, wygląda na to, że nowy typ napędu daje jeszcze większe możliwości. Kilka tygodni temu pokazano model ID.4 GTX, który jest zapowiedzią mocniejszych wersji pojazdów na platformie MEB, a teraz sam szef marki pochwalił się koncepcyjnym modelem bazującym na ID.3. Obawiam się tylko, że Volkswagen za mocno czerpał inspirację z Peugeota 508 PSE, przynajmniej jeśli chodzi o kolorystykę. Trzeba jednak przyznać, że ID.3 w takim wydaniu prezentuje się bardzo atrakcyjnie.

Zmiany dotyczą nie tylko wyglądu zewnętrznego, wiele sportowych akcentów znajdziemy również w środku, począwszy od nowych kubełkowych foteli, przez kontrastowe wstawki na desce rozdzielczej, a na przeszyciach kierownicy kończąc. Co więcej Volkswagen zgodnie ze sportowym duchem znacznie odchudził ID.X, w porównaniu do ID.3. Według zapowiedzi wersja koncepcyjna jest o około 200 kg lżejsza niż standardowy model o takiej samej pojemności baterii, a trzeba jeszcze pamiętać, że mamy tutaj 2 silniki, a nie jeden. I skoro już o nich mowa, zaoferują napęd na wszystkie koła i moc rzędu 330 KM przy masie około 1400 kg.

Takie parametry napędu mają pozwolić rozpędzić się do 100 km/h w czasie około 5,3 sekundy, znacznie szybciej niż Golf GTI, ale mimo wszystko wolniej niż Golf R wyposażony w silnik spalinowy o podobnej mocy. Co ciekawe według zapowiedzi szefa koncernu, Volkswagen ID.X mimo napędu na 4 koła będzie posiadał również specjalny tryb drift, który pozwoli swobodnie "zarzucać" tyłem ;-). Według zapowiedzi sportowa wersja ID.3 dostępna będzie z bateriami o pojemności 58 i 77 kWh, więc powinna oferować też przyzwoity zasięg. Nie wiadomo jednak kiedy pojawi się w sprzedaży.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu