195

Uszkodzona partia PS5? Polskie sklepy odwołują zamówienia przedpremierowe [aktualizacja]

PlayStation 5
Problemy z dostępnością PlayStation 5 w dniu premiery mogą być większe, niż się wszystkim wydawało. Winna ma być rzekomo uszkodzona partia sprzętu — a dokładniej: płyta główna.

O tym, że zakup PlayStation 5 nie będzie łatwy wiadomo było od kilku dobrych miesięcy. Kto nie miał zamówienia przedpremierowego, ten w dniu premiery (a prawdopodobnie też kilka tygodni później) raczej nie ma co liczyć na zakup nowej konsoli Sony. Okazuje się jednak, że nawet pre-ordery dla wielu mogą okazać się niewystarczające. Jak kilkadziesiąt minut temu napisał na Twitterze Patryk Fejfer, konsultant sieci x-kom poinformował go telefonicznie o problemach z dostępnością konsoli ze względu wadę fabryczną partii konsol. Wspomina on też, że (podobno) Media Markt wysyła użytkownikom informację z anulowaniem zamówień na konsolę nowej generacji Sony. Jest to jednak wyraźnie sprzeczne z ich wczorajszym ogłoszeniem.

Wiadomość to… przerażająco smutna — jedni w odpowiedziach na wpis Patryka poddają wątpliwości takie tłumaczenie, inni też wspominają, że dzwonili do nich konsultanci z taką samą wiadomością.

Zbieranie dużo większej ilości zamówień przedpremierowych nie jest do końca nową praktyką, zawsze istnieje szansa, że sklep przeszacował swoje możliwości. Trudno tutaj cokolwiek wyrokować: polski oddział PlayStation nie zabrał jeszcze głosu w temacie. Ale jako, że jesteśmy jedną z tych redakcji które miały problemy z PlayStation 5 — jestem skłonny uwierzyć w tłumaczenie, z którego korzystają. Paweł miał problemy, które pojawiały się zawsze po wyłączaniu konsoli — i mimo różnych kombinacji, nie udało się z nimi uporać. Lekarstwem okazała się… wymiana konsoli na nowy egzemplarz. Poprosiliśmy już PlayStation Polska o komentarz, ale biorąc pod uwagę wieczorne godziny i dodatkowo, weekend — możliwe, że przyjdzie nam na nią chwilę zaczekać. Kiedy ją tylko otrzymamy, wpis zostanie zaktualizowany.

Aktualizacja (8/11, godz. 11:05)

Polski oddział PlayStation nie wysłał nam jeszcze swojego oświadczenia, ale otrzymaliśmy oficjalne stanowisko x-kom od rzecznika prasowego sklepu, Kamila Szwarbuły:

Jestem totalnie zaskoczony taką informacją, szczerze nie wiem skąd nasz pracownik to wziął, będziemy to wyjaśniać. Do tej pory w naszym magazynie nie było nawet jednej PS5, więc nie ma mowy o jakimkolwiek odsyłaniu czegokolwiek do producenta. Faktem jest, że nie wyślemy w dniu premiery konsol PlayStation 5. Ma to związek z globalnym problemem z dostępnością tych konsol na rynku i nie znam tego przyczyn. Naszych klientów prosimy o cierpliwość. Dajemy też możliwość anulowania zamówienia i zwrotu pełnej sumy lub zmiany zakupu na desktopa z serii G4M3R z 500-złotowym rabatem. I jeżeli ktoś z nami zostanie, zdecyduje się poczekać na dostawę PlayStation 5 lub zamieni swoje zamówienie na G4M3Ra, dodatkowo dostanie bon w wysokości 100 złotych na dowolne zakupy w x-komie. Bon jest na jakikolwiek towar w naszej ofercie, ale coś czuję, że zostanie przez większość graczy wykorzystany jako zniżka na jakąś grę, żeby móc wypróbować możliwości najnowszej generacji PS-a na jakimś nowym tytule. Albo na dodatkowy pad.

Dobra wiadomość jest zatem taka, że nic nie wskazuje na to, by uszkodzonych konsol było więcej — i tak jak podejrzewaliśmy, mieliśmy pecha z naszym recenzenckim egzemplarzem (nikt z polskich mediów nie skarżył się na podobne dolegliwości). Złą wiadomością natomiast wciąż pozostaje kwestia dostępności konsol nowej generacji od Sony — a użytkownicy którzy zakupili je w sklepie x-kom mogą być już pewni, że nie otrzymają swojej sztuki w dniu europejskiej premiery.