Bój o czytelnika ebooków toczy się głównie w obszarze ceny. Chcąc nie chcą to właśnie księgarnie zgotowały sobie takie los ciągłymi i nieustającymi akcjami promocyjnymi. Skoro więc liczy się na dziś głównie cen to istnieje też potrzeba porównania tych cen i sprawdzenia gdzie kupimy najtaniej. Niestety dla tego biznesu lojalność klienta moim zdaniem bardzo trudno będzie wypracować a szczerze mówiąc nie widziałem też specjalnie ciekawych akcji lojalnościowych.
Jeśli wiec chcecie kupić ebook w dobrej cenie lub też być na bieżąco z promocjami to od niedawna możecie skorzystać z Upolujebooka.pl. Jest to porównywarka cen książek w postaci elektronicznej z ciekawą opcją informowania o promocjach dla naszych ulubionych autorów czy też tytułów. Dzięki temu nie „stracimy” okazji i nie przepłacimy za książkę.
Ile można zaoszczędzić? Procentowo bardzo dużo, ale jeśli chodzi o kwoty to są to między poszczególnymi księgarniami różnice przeważnie do ok 10 PLN (choć oczywiście trafiają się wyjątki).
Jeśli chodzi o stronę wizualną serwisu nie jest to szczerze mówiąc „moja bajka” ale za to wyniki wyszukiwania i różnego rodzaju opcje i funkcje rekompensują mi sam wygląd serwisu. Szczególnie podoba mi się możliwość śledzenia konkretnego autora a nie tylko poszczególnego tytułu. Dzięki temu jak rozumiem dowiem się o przecenach i promocjach na którąkolwiek z jego książek.
Model biznesowy to na razie rewolucji nie ma i będzie to w przyszłości opłata za transakcję (czyli przekierowanie zakończone zakupem książki). Z czasem natomiast kiedy serwis nabierze trochę danych o swoich czytelnikach i będzie w stanie lepiej targetować akcje promocyjne, może zrodzić się coś więcej.
Na chwilę obecną serwis porównuje książki z 12 księgarni co moim zdaniem wystarczy aby upolować ciekawą okazję.
Potrzebny serwis, w miarę przyzwoicie zrobiony – będę korzystał.
Więcej z kategorii Moje przemyślenia:
- Dlaczego uważam, że tryb ciemny powinien być wszędzie?
- Reklamy na YouTube vs. segmenty sponsorowane - zwycięzca może być tylko jeden
- E-mail jest z nami już prawie pół wieku. I nie chce umrzeć
- Czy social media sprawiły, że obraziliśmy się na "zwyczajne" życie?
- Okulary AR to taka współczesna telewizja 3D. Czy tak samo skończą?