10

Upadł kolejny mit – iPhone popularniejszy od BlackBerry wśród użytkowników biznesowych

Jeszcze nie tak dawno według dość powszechnej opinii iPhone miał być jedynie zabawką dla bardziej zamożnych użytkowników. Prawda, można zagrać za jego pośrednictwem w ciekawe gry, napisać dłuższy tekst, ale nie nadaje się do bardziej zaawansowanych zadań. Okazuje się, że ta „zabawka” jest już popularniejsza od poważnych, uznawanych za najchętniej używanych w biznesie, telefonów BlackBerry. W […]

Jeszcze nie tak dawno według dość powszechnej opinii iPhone miał być jedynie zabawką dla bardziej zamożnych użytkowników. Prawda, można zagrać za jego pośrednictwem w ciekawe gry, napisać dłuższy tekst, ale nie nadaje się do bardziej zaawansowanych zadań. Okazuje się, że ta „zabawka” jest już popularniejsza od poważnych, uznawanych za najchętniej używanych w biznesie, telefonów BlackBerry.

W branży biznesowej iPhone zaczął zbliżać się do popularności smartfonów firmy RIM jeszcze w ubiegłym roku. Jednak dopiero teraz, jeżeli wierzyć kwartalnemu raportowi Mobile Workforce Report, osiągnął zdecydowaną przewagę. Telefon Apple’a jest używany aż przez 45% z ankietowanych przez firmę iPass biznesmenów. To niezły wynik, biorąc pod uwagę, że jeszcze rok temu iPhone był popularny wśród 31,1% użytkowników biznesowych. BlackBerry w ciągu roku spadł z 34,5% do 32,2%. Na trzeciej pozycji znalazł się natomiast czarny koń wyścigów, Android.

Piszę czarny koń, bo – biorąc pod uwagę rozwój systemu wśród zwykłej klienteli – system Google’a zapewne będzie stawał się coraz popularniejszy. W 2010 roku ledwie 11,3% biznesmenów korzystało z Androida, teraz jest ich 21,3% – to bardzo duży skok. Jak pokazuje raport iPass, tylko platformy Apple’a i Google’a w ostatnim roku zanotowały wzrost popularności. Zarówno RIM jak i Nokia (nie wspominając o Microsofcie) zaliczyły mniejszy lub większy spadek.


Raport popularności smartfonów wśród klientów biznesowych

O ile rosnące zainteresowanie iPhone’em i Androidem wśród biznesmenów nie dziwi, o tyle interesująca jest sytuacja smartfonów RIM. Wszyscy pamiętamy prezydenta Baracka Obamę jeszcze nie tak dawno nierozstającego się ze swoim BlackBerry. Dzisiaj ze smartfonów RIM korzysta coraz mniej użytkowników, zaś próba wejścia firmy na rynek tabletów i zagrożenia iPadowi okazała się po prostu klapą. Zdaniem Evana Kaplana, CEO iPass, iPhone po prostu zastępuje na rynku biznesowym BlackBerry. Jeżeli RIM nie podejmie w najbliższym czasie radykalnych kroków, może jeszcze bardziej spaść w rankingu smartfonów.

Jak pisał niedawno Kamil Mizera, RIM próbuje wrócić do gry. Firma przygotowuje nowy produkt, który miałby pozwolić jej nawiązać regularną wymianę ognia z takimi konkurentami jak Apple czy Google. Nowy smartfon będzie wyposażony w system BBX, zaś jego premiera przewidywana jest na 3 kwartał przyszłego roku. Być może, aby odbić klienta biznesowego, RIM musi najpierw zainteresować swoimi produktami szeroką publiczność. Czy jednak kanadyjska firma będzie miała odwagę (i siłę), by zmierzyć się z iPhone’em 5 albo kolejnymi wersjami Androida?

Źródło infografiki: iPass