19

UOKiK: Klienci wprowadzeni w błąd reklamą „Wszystko za 10 zł” otrzymają rekompensatę od Vectry

Kolejny dzień, kolejne postępowanie UOKiK, który ostatnio mocno walczy z nieuczciwymi przekazami reklamowymi w Polsce. Podobne postępowanie przeciwko Polsatowi i CP w sprawie reklamy „LTE bez limitu danych” skutkowało narzuceniem kary 40 mln zł.

W przypadku Vectry, spółka sama zdecydowała się na zastosowanie rekompensaty klientom wprowadzonym w błąd ich reklamą „Wszystko za 10 zł”.

Chodziło o reklamę promocji, gdzie Vectra obiecywała za każdą z dostępnych usług opłatę w wysokości 10 zł. UOKiK dla przykładu zacytował jedną z reklam emitowanych w stacjach radiowych:

Na początku aktor powtarza kilkanaście razy „10 złotych”. Następnie lektor mówi: Wszystko w Vectrze masz za dychę! Telewizja, 182 kanały z nagrywarką, Internet – 150 megabitów, rozmowy bez limitu, filmy i seriale na komórce i tablecie. Odwiedź najbliższy salon lub zadzwoń.

W rzeczywistości cena ta obowiązywała tylko przez 2 lub 3 miesiące, przechodząc później na cennik standardowy.

Prezes UOKiK Marek Niechciał:

Sposób prezentacji oferty był jednoznaczny i w żaden sposób nie wskazywał na istnienie dodatkowych, mniej korzystnych warunków niż 10 zł za każdą z usług. Dlatego Działania Vectry mogły spowodować, że konsument podjął decyzję o zainteresowaniu się jej ofertą, a w konsekwencji podpisał umowę, czego mógłby nie zrobić gdyby miał prawdziwe informacje.

Wszystkim, którzy skorzystali z tej promocji Vectra obiecała zrekompensować to wprowadzenie w błąd. I tak, obecni klienci otrzymają na 3 miesiące dodatkowy pakiet do jednej z usług, z których aktualnie korzystają. Może to być na przykład jeden z pakietów premium w usłudze Telewizja. Natomiast byli klienci otrzymają po 30 zł za każdą z usług, którą zakupili w ramach tej promocji.

Ponadto Vectra zobowiązała się do wyemitowania 3 razy, trwającego 15 sekund oświadczenia w telewizji, w którym poinformuje, że przedmiotowa reklama wprowadzała w błąd.