15

Unreal Engine 4 będzie darmowy. Dla wszystkich!

Dosłownie kilkadziesiąt minut temu na blogu Epic Games opublikowano bardzo miłą wiadomość dla deweloperów zainteresowanych Unreal Engine. Poprzednio, aby korzystać z narzędzi Epic, należało uiszczać miesięczną opłatę w wysokości 19 dolarów. Od teraz każdy może pobrać je ze strony producenta silnika – bez oszukiwania – „fałszywych studentów” od momentu udostępnienia uczniom szkół wyższych tego narzędzia […]

Dosłownie kilkadziesiąt minut temu na blogu Epic Games opublikowano bardzo miłą wiadomość dla deweloperów zainteresowanych Unreal Engine. Poprzednio, aby korzystać z narzędzi Epic, należało uiszczać miesięczną opłatę w wysokości 19 dolarów. Od teraz każdy może pobrać je ze strony producenta silnika – bez oszukiwania – „fałszywych studentów” od momentu udostępnienia uczniom szkół wyższych tego narzędzia za darmo było bez liku.

CEO Epic Games – Tim Sweeney potwierdził owe informacje w poście na blogu, gdzie obwieścił, iż od tej pory każdy może uzyskać dostęp do wszystkich narzędzi wraz z Unreal Engine Marketplace, gdzie każdy twórca może sprzedawać oraz kupować treści zawarte w owym repozytorium. Dodatkowo, każdy kto do tej pory subskrybował owe narzędzia otrzyma atrakcyjne zniżki, a ponadto wszyscy, którzy kiedykolwiek zapłacili za ów silnik otrzymają 30 dolarów bonusu na zakupy w Unreal Engine Marketplace.

Nie zmieniło się jednak to, co czyni z Unreal Engine dosyć kosztownym silnikiem do gier – w dalszym ciągu Epic Games rości sobie prawo do 5% od przychodów ze sprzedaży ukończonej gry opartej o ten silnik tuż po tym, jak produkcja osiągnie przychód na poziomie 3000 dolarów w jednym kwartale. Epic Games swoim krokiem zamierza zachęcić deweloperów do tworzenia gier w oparciu o własny silnik właśnie w kontekście owych 5% i na poważnie przymierza się do rozwoju swojego repozytorium, gdzie każdy może udostępnić stworzone przez siebie treści i kupić je od innych użytkowników. Te transakcje również są opatrzone prowizjami. Mimo wszystko obcięcie miesięcznej subskrypcji może być dla niektórych młodych twórców bardzo atrakcyjne, jeśli chodzi o zaistnienie w branży growej.

Już we wrześniu ubiegłego roku wiele wskazywało na to, że Epic Games znacząco zmieni swój model biznesowy. Na początek zwolnieni z opłat zostali studenci, którzy jednak musieli otrzymać swoje dane logowania od nauczycieli lub administratorów w swojej szkole. Od teraz wystarczy zarejestrować się na stronie Unreal Engine i przejść do działu pobierania. Więcej informacji na temat poczynań Epic Games pojawi się zapewne w czwartek, podczas konferencji Game Developers Conference, gdzie już zapowiedziano kwestię nowego modelu biznesowego producenta jako jeden z tematów.

Grafika: 1

Źródło: Unreal