Niestety w pierwszy etapie narzędzie ma być przeznaczone do badań jakości internetu u operatorów kablowych, dopiero w kolejnym przewidziano włączenie w to internetu mobilnego, z którym jest największy problem.
Marcin Cichy, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej:
Chcielibyśmy, aby każdy użytkownik mógł poprzez darmową aplikację zweryfikować, czy to, co jest zapisane w umowie z operatorem usług internetowych, jest zgodne z tym, co w rzeczywistości jest świadczone i czy umowa, którą podpisał, na pewno odzwierciedla stan faktyczny, czyli jaki jest transfer i w jaki sposób może korzystać z internetu.
Prezes UKE przekonuje ponadto, że nie chce przy pomocy tego narzędzia robić kolejnego rankingu operatorów. Tymi zajmują się inne podmioty i tworzą je na podstawie uśrednionych wyników. Dla przykładu według raportu Speedtest, najszybszy (średni) transfer w 2017 oferował T-Mobile.
Narzędzie UKE ma służyć poszczególnym klientom, a ewentualne rozbieżności pomiędzy umową a rzeczywistością maja być podstawą do wypowiedzenia umowy.
Nie chcemy pozycjonować przedsiębiorców względem siebie i decydować, który jest lepszy czy gorszy. To będą jednostkowe pomiary, które będzie wykonywał klient. Jeżeli dojdzie do wniosku, że przez dłuższy czas powtarza się sytuacja, w której operator nie dostarcza tego, do czego się zobowiązał, klient będzie miał podstawę do tego, żeby dochodzić swoich roszczeń i odstąpić od umowy.
Nowe narzędzie ma być udostępnione do testów w połowie roku, a po zebraniu feedbacku od testerów po kilku miesiącach ma być wdrożone dla wszystkich klientów polskich telekomów.
Źródło: Newseria.
Photo: Sashkin7/Depositphotos
Więcej z kategorii Telekomy:
- Gdzie kupić OnePlus 9 i 9 Pro? Tylko w Play, x-kom, Amazon lub na Allegro z wysyłką z Chin
- Play podwaja gigabajty w swoich abonamentach, nawet 140 GB
- Nowa oferta aero2 - już bez pakietów internetu z ograniczaniem prędkości
- Orange po cichu wprowadza do oferty pierwszy router 5G. Czeka nas nowa oferta na internet mobilny?
- Internet mobilny na kartę? Mobile Vikings przebił Virgin Mobile - 250 GB w miesiącu!