10

Ubisoft stawia na optymalizację. Wymagania PC-towej wersji Far Cry Primal nie odstraszają

Ujawniono wymagania sprzętowe PC-towej wersji Far Cry Primal. I mówiąc szczerze, jestem trochę zaskoczony, bo te niewiele się różnią od wymagań wydanego rok temu Far Cry 4. Coraz lepsze opanowanie wydajnego silnika gry? Albo zrównywanie grafiki do edycji konsolowej – bo i takie opinie na temat minimalnej i rekomendowanej specyfikacji Primal słyszałem. Mam czasem wrażenie, […]

Ujawniono wymagania sprzętowe PC-towej wersji Far Cry Primal. I mówiąc szczerze, jestem trochę zaskoczony, bo te niewiele się różnią od wymagań wydanego rok temu Far Cry 4. Coraz lepsze opanowanie wydajnego silnika gry?

Albo zrównywanie grafiki do edycji konsolowej – bo i takie opinie na temat minimalnej i rekomendowanej specyfikacji Primal słyszałem. Mam czasem wrażenie, że PC-towym graczom trudno dogodzić. Gdy wymagania są wyśrubowane, podnoszą się głosy o kiepskiej optymalizacji gry. Gdy są umiarkowane – o słabej grafice i konsolach, przez które branża stoi w miejscu. A jak Wasze PC-ty poradzą sobie z wehikułem czasu, dzięki któremu pobiegamy pomiędzy wielkimi zwierzakami z przeszłości?

Wymagania minimalne:

Procesor: Intel Core i3-550 lub AMD Phenom II X4 955
Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 460 lub AMD Radeon HD 5770
RAM: 4GB
Dysk twardy: 20GB wolnego miejsca
System operacyjny: Windows 7, lub nowszy, 64 bit.

Wymagania zalecane:

Procesor: Intel Core i7-2600K lub AMD FX-8350
Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 780 lub AMD Radeon R9 280X
RAM: 8GB Dysk twardy: 20GB wolnego miejsca
System operacyjny: Windows 7, lub nowszy, 64 bit.

Wygląda na to, że Far Cry Primal zadziała również na notebookach, choć oficjalnie układy graficzne montowane w takich sprzętach obsługiwane nie są. Zalecane wymagania sprzętowe są nieco wyższe niż w przypadku Far Cry 4, jednak nie ma tu znaczącego przeskoku, co oczywiście budzi wątpliwości. Opcje są dwie i osobiście obstawałbym przy pierwszej – stosowany w serii Far Cry silnik to dobry i wydajny kod, który twórcy poznają coraz z lepiej wraz z każdą kolejną grą. Choć oczywiście taki krótki cykl wydawniczy oznacza, że między kolejnymi odsłonami nie będzie kosmicznych różnic. W przypadku Primal wątpię jednak, by gracze zarzucali grze wtórność i tak, jak w przypadku FC4, odcinanie kuponów od poprzedniej odsłony. Od rozwoju graficznego ważniejsze jest podejście do klimatu, settingu i samej rozgrywki – a w tym wypadku Primal wydaje się nie tylko bardzo odważnym krokiem, ale również odejściem od dotychczasowej tematyki serii. Druga opcja to oczywiście zrównywanie oprawy do wersji konsolowej, by ostatecznie poszczególne platformy nie dostały zupełnie inaczej wyglądających gier. W tym zawsze jest ziarnko prawdy, rynek ma bowiem swoje prawa, do których trzeba się dostosować. Zawsze najpierw chodzi o pieniądze, a dopiero potem o ustanawianie nowych standardów oprawy.

W Far Cry Primal najpierw zagrają konsolowcy, gra trafi na PS4 i X1 25 lutego. Posiadacze PC-tów kupią grę 1 marca, wszyscy natomiast otrzymają grę z polskimi napisami. W Primal znajdziemy jedynie kampanię dla jednego gracza – nie będzie tu ani multiplayera, ani kooperacji.

A jeśli zastanawiacie się, jak gra prezentuje się w akcji, Ubisoft udostępnił ponad dwugodzinny materiał z rozgrywki.

https://www.youtube.com/watch?v=jhv3Jq6O-nw

grafika: 1

źródło