14

Twitterowe szaleństwo trwa – 130% wzrostu w stosunku do lutego.

Wiem, że Twitter na razie nie budzi w Polsce wiele emocji i tym bardziej zainteresowania natomiast trzeba przyznać, że rozwój tego serwisu jest czymś fascynującym dla osób które obserwują to co dzieje się w internecie. Ostatni raport ComScore pokazał, że w US w stosunku do lutego Twitter podwoił swoją oglądalność (o 130%) uzyskując wynik 9,3 […]

Wiem, że Twitter na razie nie budzi w Polsce wiele emocji i tym bardziej zainteresowania natomiast trzeba przyznać, że rozwój tego serwisu jest czymś fascynującym dla osób które obserwują to co dzieje się w internecie.

Ostatni raport ComScore pokazał, że w US w stosunku do lutego Twitter podwoił swoją oglądalność (o 130%) uzyskując wynik 9,3 miliona unikalnych użytkowników (mowy tylko o stanach zjednoczonych). Krzywa pokazująca dynamikę wzrostu tego serwisu jest niesamowita (obrazek poniżej)
.




Jeśli ktoś się zastanawia skąd się biorą takie wyniki to proponuję sprawdzić jakiekolwiek zagraniczne duże media i sprawdzić ile razy ostatnio wspominały czy też dyskutowały na temat Twittera. Wygląda to jak najskuteczniejsza promocja jaką można sobie wyobrazić i to trwająca od miesięcy.

Warto również zauważyć, że ruch jaki raportowany jest przez takie firmy jak ComScore pokazuje tylko to co dzieje się na stronie WWW, wiemy natomiast że znaczna część użytkowników Twittera korzysta z różnego rodzaju aplikacji desktopowych czy też komunikatorów, które w takich statystykach nie są mierzone.

Czy przyjdzie opamiętanie i krzywa się zatrzyma? Szczerze mówiąc nie jestem pewien czy nastąpi to szybko – patrząc na to jak na przykład Ashton Kutcher ściga się z profilem CNN (który okazał się co ciekawe nie być własnością tej firmy – ale szybko też go od właściciela odkupili) o to kto pierwszy zdobędzie 1 milion followers-ów. Tego typu akcje (szeroko komentowane przez media), są chyba najlepszym viralem jaki tylko serwis internetowy może sobie wymarzyć.