16

TVN i T-Mobile bawią się w Netfliksa, ale bez szerszego dostępu taka usługa nie wypali

Zdaniem szefa Netfliksa telewizja linearna zakończy swój żywot już za 16 lat. Takie usługi, jak Strefa T-Mobile powstała we współpracy z TVN mogą zdecydowanie przyśpieszyć termin zgonu. Obie firmy na konferencji w Warszawie zaprezentowały nową usługę, której start zaplanowano już na jutro. Czy w końcu doczekaliśmy się tak bardzo potrzebnej rewolucji na tym polu? Pogłoski […]

Zdaniem szefa Netfliksa telewizja linearna zakończy swój żywot już za 16 lat. Takie usługi, jak Strefa T-Mobile powstała we współpracy z TVN mogą zdecydowanie przyśpieszyć termin zgonu. Obie firmy na konferencji w Warszawie zaprezentowały nową usługę, której start zaplanowano już na jutro. Czy w końcu doczekaliśmy się tak bardzo potrzebnej rewolucji na tym polu?

Pogłoski o Netfliksie w Polsce pojawiają się i znikają. Zamiast czekać na debiut giganta, może warto przyjrzeć się lokalnym rozwiązaniom. A na rodzimej scenie również dzieje się niemało. Strategiczne porozumienie T-Mobile oraz TVN podpisane w październiku zaowocowało nową usługą – Strefą T-Mobile działającą w ramach usługi Player.pl. Jak tłumaczą twórcy jest to przedsięwzięcie działające w modelu SVOD, a więc subskrypcyjne Video-On-Deman (mówiąc kolokwialnie – coś a’la Netflix).

W ramach nowego serwisu użytkownicy otrzymają dostęp do 16 kanałów telewizyjnych, kilkuset bajek i animacji dla dzieci, ponad setki filmów i dużej liczby seriali (nie tylko tych produkcji TVN). Oglądać je będzie można z poziomu aplikacji mobilnej na Androida, iOS i Windowsa Phone, a także w przeglądarce internetowej – zupełnie tak, jak dotąd w przypadku wszystkich treści dostępnych na Player.pl.

Usługa jest adresowana jedynie dla klientów T-Mobile (co chyba niespodzianką nie jest, prawda?). Przewidziano kilka ofert, wśród których mogą przebierać. Pakiet START zostanie domyślnie aktywowany wszystkim posiadaczom kart SIM operatora i pozwoli oglądać trzy kanały telewizyjne: TVN Biznes i Świat, TVN Style oraz TVN Turbo. W jego ramach przyznany zostanie też dostęp do 10 odcinków wybranych bajek, pierwszych odcinków niektórych seriali oraz kilku filmów pełnometrażowych. To opcja minimum, za którą nie trzeba płacić.

2014-12-02_190356

Pakiet Kids to już opłata w wysokości 4,99 zł miesięcznie. W jego ramach otrzymamy wspomniane wyżej trzy kanały telewizyjne oraz dostęp do 400 odcinków bajek i animacji („Świnka Peppa”, „Kucyki Pony”, „Baranek Shaun”, „Lego Ninjago”, „Pszczółka Maja”, „Chuck i przyjaciele” i inne dziecięce hity). Atutem tej opcji jest całkowity brak reklam, a więc nie ma ryzyka, że najmłodsi zobaczą coś, czego nie powinni. Dodatkowo możemy liczyć na 5 godzin bezpłatnego transferu w T-Mobile.

Pakiet Multi to opcja na bogato. Za 14,99 zł otrzymamy dostęp do 16 kanałów telewizyjnych, a wśród: TVN 24, TVN Style, TVN 24 Biznes i Świat, TVN Meteo, AXN, AXN White, AXN Spin, AXN Black, FilmBox Extra, Kino Polska, Fight Box, FilmBox, fashion Box, TVN Turbo, Kino Polska Muzyka oraz DocuBox. Do tego należy dodać w pełni dostępną bazę 130 filmów z gwarancją comiesięcznych premier „prosto z kina” (w sumie każdego miesiąca ma się pojawiać ok. 10 nowych tytułów), a także hity serialowe (w tym m.in. „House of Cards”, „Breaking Bad” czy „The Walking Dead”). Co ciekawe, w Strefie T-Mobile równolegle z premierą telewizyjną emitowane będą też popularne produkcje TVN, a więc „MasterChef”, „Ugotowani”, „Kuchenne Rewolucje”, „Top Model”, „Mam Talent!” i inne.

2.2

Markus Tellenbach, Prezes Zarządu TVN i Dyrektor Generalny TVN S.A. o współpracy wypowiada się następująco:

Nawiązanie współpracy z T-Mobile jest naturalnym krokiem w naszej strategii mobilnej, która stanowi odpowiedź na gwałtowne zmiany zachodzące w sposobie konsumpcji treści telewizyjnych. W ramach partnerstwa łączymy świetne rozwiązania technologiczne i obsługę klientów po stronie T-Mobile z doświadczeniem TVN w obszarze newsów i treści rozrywkowych.

Wspomnienie o gwałtownych zmianach nie jest przypadkowe. W badaniu, które zostało zrealizowane przez firmę PBS metodą wywiadów bezpośrednich w listopadzie 2014 r. na reprezentatywnej, 1000-osobowej próbie Polaków w wieku 15+ połowa respondentów przyznała, ze ogląda obecnie częściej filmy i seriale za pośrednictwem internetu. Co istotne, 65 proc. chciałoby mieć taką możliwość niezależnie od ramówki telewizyjnej. Taki sam odsetek zgodził się że, za dostęp za pośrednictwem Internetu do legalnych treści w dobrej jakości zazwyczaj trzeba zapłacić. Czy to oznacza, że są gotowi zapłacić? Taką chęć deklaruje już tylko 37 proc., co dobitnie daje do zrozumienia, że sukces tego typu usługi, mimo atrakcyjnych warunków cenowych i bogatej oferty, wcale nie musi być oczywisty. I trudno się dziwić. W Polsce tak długo brakowało atrakcyjnej usługi tego typu, takiego swoistego filmowego Spotify, że konsumenci wyrobili sobie już pewne nawyki i trudno będzie ich przekonać, ze teraz za to samo będą musieli płacić.

2014-12-02_190320

Strefa T-Mobile ma ruszyć już jutro pod adresem player.pl/strefatmobile. Jeżeli jesteście klientami T-Mobile, z pewnością warto wyczekiwać jej startu. W przeciwnym wypadku obejdziecie się smakiem. Pozostaje mieć nadzieję, że konkurencja nie zostanie w tyle. A mają ku temu potencjał. Play oferuje swoją mobilną telewizję od jakiegoś czasu – nawet testowaliśmy ją na Antywebie. Plus ma Cyfrowy Polsat i Iplę, które są wartością samą w sobie. Orange to natomiast sukcesywnie rozwijana Telewizja Tu i Tam. Dla każdego coś miłego. T-Mobile dzięki współpracy z TVN zapewniło sobie dostęp do dużej liczby treści, a także wprowadziło bardzo atrakcyjny model subskrypcji. To niewątpliwy atut, ale wątpię, aby zaważył na wyborze właśnie tej sieci a nie innej.