6

To byłoby kolosalnie ważne przejęcie dla Google. Alphabet zainteresowany Fitbitem

Firma matka Google, Alphabet, jest zainteresowana przejęciem Fitbit. To byłoby naprawdę ważne przejęcie dla Google, które nadal walczy o pozycję na rynku smartwatchy i urządzeń wearable.

Alphabet (firma matka Google) zainteresowana przejęciem FitBita

Jak donosi Reuters, Alphabet prowadzi właśnie rozmowy z Fitbitem na temat przejęcia firmy. Nie ma żadnej pewności, że zakup dojdzie do skutku i nie wiadomo też, jak wiele Alphabet jest skłonny zapłacić za samodzielnego lidera rynku wearable. Użyłem takiego sformułowania, ponieważ Fitbit nie jest częścią większej oferty firmy, jak jest to w przypadku Apple Watcha.

Google już od wielu lat stara się odegrać znaczącą rolę na rynku smartwatchy – zaprezentowany przez nich system Android Wear (dzisiaj Wear OS) zagościł na kilkudziesięciu, jeśli nie kilkuset urządzeniach od znanych producentów jak Samsung, Sony, LG, Fossil, Asus, TicWatch i wielu innych. Dziś oprócz Fossila, żadna z firm nie podkreśla swojej obecności na tym rynku, a jak niedawno zostało potwierdzone, Google co najmniej raz zrezygnowało z premiery swojego urządzenia tego rodzaju.

Google kupiło już technologię od Fossila

Co ciekawe, ujawnione zostało, że w styczniu tego roku Google zapłaciło 40 milionów dolarów Fossilowi za pewną technologię związaną ze smartwatchami, ale żadne detale tej transakcji nie zostały upublicznione. Jeden z decydentów Fossila określił ją wtedy mianem „innowacyjnego produktu, którego rynek jeszcze nie widział.

Jeśli Google planuje jeszcze cokolwiek ugrać na rynku smartwatchy, potrzebne są szybkie i zdecydowane ruchy. Być może przejęcie Fitbita byłoby najlepszym z nich, choć doskonale pamiętamy, jak zakończył się zakup Motoroli przez Google. Koniec końców firma postawiła na własną markę, choć część patentów i technologii nabytych wraz z Motorolą była przydatna. Czy Fitbit podzieliłby los amerykańskiego producenta telefonów? A może stanie się podmarką Google, które nareszcie zyskałoby kilka solidnych argumentów w walce z Apple Watchem. Przypomnę, że pod koniec 2016 roku Fitbit przejął Pebble – jednego z najlepiej zapowiadających się graczy na tym rynku.