6

To był rekordowy finał mundialu na Twitterze i Facebooku

Coraz większa liczba widzów podczas emisji kolejnego odcinka serialu czy wydarzenia sportowego śledzi reakcje innych (i nie tylko) przeglądając sieci społecznościowe. Spora grupa osób bierze także udział w gorących dyskusjach lub po prostu dzieli się swoimi przemyśleniami z innymi. Finałowe spotkanie mundialu w Brazylii okazało się hitem w social media, gdyż pozwoliło pobić kolejne rekordy […]

Coraz większa liczba widzów podczas emisji kolejnego odcinka serialu czy wydarzenia sportowego śledzi reakcje innych (i nie tylko) przeglądając sieci społecznościowe. Spora grupa osób bierze także udział w gorących dyskusjach lub po prostu dzieli się swoimi przemyśleniami z innymi. Finałowe spotkanie mundialu w Brazylii okazało się hitem w social media, gdyż pozwoliło pobić kolejne rekordy statystyczne.

O tym jak Twitter i Facebook przygotowywali się na czas mundialu pisaliśmy już na Antyweb, jak również o tym gdzie możecie śledzić te Mistrzostwa Świata. Wspomnieliśmy nawet o tym, czy telewizor jest potrzebny i pożądany podczas takiego wydarzenia, które jeszcze do niedawna kojarzone było tylko i wyłącznie z „kolorowym magicznym pudłem”.

Dziś o strzelonym golu można dowiedzieć się wcześniej na Twitterze niż podczas transmisji w telewizyjnej na żywo, chętnych do przekazywania radosnych lub załamujących wiadomości przybywa. Potwierdzają to opublikowane przez Facebooka dane, według których finał MŚ był największym i najpopuarniejszym wydarzeniem sportowym w historii sieci społecznościowej. Mecz pomiędzy Niemcami i Argentyną „wygenerował” ponad 280 milionów interakcji, którymi określa się publikowanie postów i komentarzy oraz „lajkowanie”. Nieco zadziwiające może być to, że za tym rekordem stoi „tylko” 88 milionów użytkowników-kibiców.

Co na to „ćwierkający”? Momentami emocjonujący, a momentami ciągnący się nieskończoność finał był tematem 32,1 miliona tweetów. Użytkownicy Twittera pobili także rekord w liczbie wysłanych tweetów na minutę – tutaj udało im/nam się wysłać ich aż 619 tysięcy! Pomimo tego, najpopularniejszym meczem podczas finałów Mistrzostw Świata był pojedynek Niemców z Brazylijczykami, kiedy to wysłanych zostało 35,6 miliona tweetów. Jako ciekawostkę dodać, że to przegrani z finału, czyli Argentyńczycy byli najczęściej wspominaną reprezentacją w czasie trwania mundialu.

facebook_wc_infographic_big

Po więcej statystyk Facebooka możecie sięgnąć tutaj, zaś z Twittera tutaj.