Mobile

Szef Vivid Games dla Antyweb : Opowiedzieliśmy się po stronie Free2Play

Grzegorz Marczak
Szef Vivid Games dla Antyweb : Opowiedzieliśmy się po stronie Free2Play
1

Zapraszam serdecznie do krótkiego wywiadu z szefem Vivid Games, producenta jednej z najbardziej znanych na świecie gier czyli Real Boxing. Remigiusz Kościelny będzie też gościem podczas konferencji Generation Mobile 2015 gdzie podczas prezentacji opowie o tym jak się buduje biznes na grach mobiln...

Zapraszam serdecznie do krótkiego wywiadu z szefem Vivid Games, producenta jednej z najbardziej znanych na świecie gier czyli Real Boxing.

Remigiusz Kościelny będzie też gościem podczas konferencji Generation Mobile 2015 gdzie podczas prezentacji opowie o tym jak się buduje biznes na grach mobilnych oraz weźmie udział w panelu dyskusyjnym który będę miał przyjemność poprowadzić. W panelu zasiądzie też Grzegorz Miechowski z 11bit studios. Czyli równie znany gracz na rynku mobilnym. Zapraszamy serdecznie na konferencję (tutaj można się zarejestrować).

Zapraszam do krótkiego wywiadu, który ma być tylko przedsmakiem tego co będzie na konferencji:

Czy mobile to nadal szansa na duże i szybkie pieniądze jeśli chodzi o gry? Czy też rynek się już ustabilizował i wyzwania są takie jak wszędzie?

>> Rynek mobilny jest gigantyczny i można tutaj zarobić duże pieniądze w bardzo szybkim tempie. Jest to również rynek dojrzały, na którym sukcesy typu Flappy Birds będą zdarzały się coraz rzadziej. Firmy, aby być konkurencyjne muszą posiadać zaawansowane technologie, wiedzę z zakresu produkcji gier, wydajnej monetyzacji, promocji i wielu wielu innych obszarów. Grywalna gra to tylko jeden ze składników.

Real Boxing to nadal hit mobilny, czy możesz powiedzieć co się stało z GodFire? Dlaczego twoim zdaniem ta produkcja nie odniosła aż takiego sukcesu?

>> Real Boxing po 2,5 roku od premiery ma się bardzo dobrze, rozpoznawalność marki i przychody wzrastają, a gra utrzymuje się wysoko w rankingach na całym świecie. Nadchodzący Real Boxing 2 ugruntuje naszą obecność jeszcze mocniej. Jeśli chodzi o Godfire, to w naszych oczach na mniejszą popularność od Real Boxingu wpłyneło kilka czynników - rynek poszedł szybciej i dalej w kierunku Free2Play niż przewidywaliśmy, a sama gra w której postawiliśmy dość mocno na stronę wizualną wyprzedziła oczekiwania rynku - jej jakość została okupiona zbyt dużym rozmiarem pliku. Proszę jednak zauważyć, że sukces Real Boxing nie wziął się z pierwszego pół, czy nawet roku - zbudowaliśmy go na przestrzeni czasu. Pomimo tego, iż w tym momencie mocniej stawiamy na Real Boxing, Godfire w dalszym ciągu ma potencjał do rozwoju w przyszłości.

Co poza jakością produktu decyduje o sukcesie gry / aplikacji w AppStore? Pytam nad iloma elementami można mieć jako producent i wydawca kontrolę a co jest niezależne od nas.

>> W teorii producent i wydawca zarazem ma wpływ na wszystkie elementy tego procesu, kluczowym jest aby faktycznie wszystkie z nich wykonane były na najwyższym poziomie. Bardzo istotnym elementem jest oczywiście widoczność produktu w sklepie w dniu premiery, jak również w czasie cyklu życia gry, umiejętnie przeprowadzona kampania promocyjna, wydajne technologie wspierające z zakresu gry wieloosobowej, analityki, dostarczenia treści itd. Ważne jest również umiejętne korzystanie z analityki, wprowadzanie usprawnień, zmian do samej gry jak również ekonomii. Premiera gry mobilnej to tak naprawdę dopiero początek.

Jak waszym zdaniem polskie produkcje mobilne plasują się na tle światowych. Czy mamy kompleksy średniego europejskiego kraju czy też w tej branży są one mniej widoczne lub po prostu ich nie ma.

>> Absolutnie nie widzę, aby rodzimi producenci gier mobilnych, oraz gier w ogóle mieli jakieś kompleksy. Produkujemy światowej klasy gry, które często przewyższają konkurencję, lub wręcz kształtują nowe kierunki i gatunki. Odnosimy sukcesy na dużych platformach stacjonarnych i na tych mobilnych. Tym niemniej, obszar w którym wiele polskich studiów ma jeszcze sporo do zrobienia, to skuteczna promocja, oraz w przypadku gier Free2Play również wydajna monetyzacja.

Free to play vs gra za stałą cenę. Który model wybierzecie do waszej następnej produkcji i dlaczego? Pytam też oczywiście w kontekście tego co się dzieje i działo z Real Boxing

>> W naszej niedawno opublikowanej strategii dość jasno opowiedzieliśmy się po stronie Free2Play. Każda nasza następna produkcja będzie dostępna w tym modelu, a będzie ich znacznie więcej niż do tej pory. Nie tylko naszych, ale również gier zewnętrznych producentów przez nas publikowanych. Model ten jest trudniejszy dla producentów niż model Premium, ale daje możliwości na znacznie większe przychody. Aktualnie ponad 90% przychodów z gier mobilnych pochodzi z gier Free2Play.

Zapraszamy na naszą konferencję Generation Mobile

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

MobileGrysmartphone