3

Strony Google+ z możliwością doboru odbiorcy

Serwis społecznościowy giganta z Mountain View, Google+ to wciąż mniejszy brat Facebooka, który bardzo się stara go dogonić. Oczywiście, porównywanie Google Plus z serwisem Zuckerberga nie ma w tym miejscu większego sensu, gdyż obie społecznościówki zmierzają w nieco innych kierunkach. Niemniej jednak Google bardzo się stara pozyskać użytkowników, co rusz oferując nowe rozwiązania i funkcje. […]

Serwis społecznościowy giganta z Mountain View, Google+ to wciąż mniejszy brat Facebooka, który bardzo się stara go dogonić. Oczywiście, porównywanie Google Plus z serwisem Zuckerberga nie ma w tym miejscu większego sensu, gdyż obie społecznościówki zmierzają w nieco innych kierunkach. Niemniej jednak Google bardzo się stara pozyskać użytkowników, co rusz oferując nowe rozwiązania i funkcje. I choć ostatnio ewidentnie idzie w stronę serwisu ze zdjęciami, niż w stronę miejsca spotkań znajomych, to bynajmniej nie zapomina o drugim typie użytkowników: firmach.

W Google Plus nie brakuje firm, które starają się reklamować tudzież budować społeczność użytkowników, za pośrednictwem tego serwisu. Od dłużczego czasu Google stara się ułatwić im to zadanie, wprowadzając kolejne funkcje, na wzór fanpage’ów z Facebooka. Ostatnio Google sprawiło miły prezent wszystkim tym, którzy prowadzą oficjalne konta w G+. Tym prezentem jest możliwość określania odbiorców postów.

By móc z tej funkcji skorzystać, należy przejść do ustawień strony i wybrać zakładkę Odbiorcy. Wyświetli ona prosty panel kontrolny do zarządzania kategoriami odbiorców. Od razu rzuca się w oczy opcja określania wieku odbiorców oraz restrykcje związane z wpisami dotyczącymi alkoholu. Ale wystarczy wejść w ustawienia niestandardowe, aby bardziej sprecyzować target.

Google+

W ustawieniach niestandardowych można ustawiać powyższe kategorie dla wybranych krajów. Można więc zrobić całą listę składającą się z określonych państw oraz przypisać im rodzaj odbiorców.

Google+

I to właściwie wszystko. Nie ma tego szczególnie dużo, ale funkcje te mogą być całkiem przydatne, zwłaszcza, jeżeli musimy się troszczyć o dopasowanie treści chociażby do wieku odbiorcy. Zapewne Google będzie dodawać nowe funkcje dla tej zakładki.

Czy funkcje te będą użyteczne – przyjdzie się  nam przekonać. Google jednak daje czytelny sygnał, że poważnie traktuje promowanie się firm za pośrednictwem Google+ i bynajmniej nie zapomina o nich. Inna sprawa, czy aktywność marek w G+ rzeczywiście przekłada się na lepsza rozpoznawalność oraz zaangażowanie użytkowników.

Za: Google Plus Daily