3

Statystyki Twittera – podobno prawdziwe

Plotki na temat nowej rundy finansowania, jaką rozpoczął twitter ciągle nie opuszczają pierwszych stron blogów na świecie. Tym razem Techrunch podaje prawdziwe (podobno) statystyki serwisu – jak zwykle źródłem takich danych jest „tajemnicze źródełko bliskie firmie” Dotychczasowe informacje o ruchu generowanym na stronie twitter.com mówiły o wielkościach miedzy 900 tysięcy (Compete) a 1,3 miliona (Comscore). […]


Plotki na temat nowej rundy finansowania, jaką rozpoczął twitter ciągle nie opuszczają pierwszych stron blogów na świecie.

Tym razem Techrunch podaje prawdziwe (podobno) statystyki serwisu – jak zwykle źródłem takich danych jest „tajemnicze źródełko bliskie firmie”

Dotychczasowe informacje o ruchu generowanym na stronie twitter.com mówiły o wielkościach miedzy 900 tysięcy (Compete) a 1,3 miliona (Comscore). Oczywiście należy pamiętać, że statystyki te nie obejmują ruchu generowanego przy użyciu telefonów komórkowych lub zewnętrznych aplikacji bazujących na API – w sumie można, więc powiedzieć, że nie są one miarodajne.

Wracając jednak do tak zwanych prawdziwych statystyk i TechCruncha – oto, czego się dowiadujemy.

    Dane za Marzec 2008
    Total Users: 1+ million
    Total Active Users: 200,000 per week
    Total Twitter Messages: 3 million/day

Czyli 200 tysięcy osób wysyła tygodniowo 21 milionów wiadomości – przypada, więc 105 wiadomości na tydzień na jednego użytkownika (15 informacji dziennie). Patrząc na aktywność użytkowników Twitter można „na oko” ocenić, że te informacje mogą być prawdziwe.

Można zastanowić się czy 200 tysięcy osób to dużo? Osobiście byłem zaskoczony, że serwis ten tygodniowo ma tylko 200 tysięcy aktywnych użytkowników. Wprawdzie nie znamy do końca definicji aktywnego użytkownika – bo jeśli jest to osoba wysyłająca do Twittera wiadomości tekstowe to samych „podglądaczy może być dużo więcej”.

Z statystyk tych można jednak wyciągnąć pewne wnioski – Twitter musi iść w tak zwany mainstream jeśli chce wyceniać się na kwoty przekraczające 100 milionów dolarów (bo takie plotki też krążą na temat wyceny serwisu) – co zresztą zaczął robić poprzez uruchomienie Japońskiej wersji serwisu.

Ciekawe jak wyglądają tego typu statystyki dla serwisu FriendFeed gdzie twitter jest tylko jednym ze źródeł?

Ps. A jak wyglądają statystyki blipa? – wiemy, że ostatnio „pękł” pierwszy milion wysłanych wiadomości. Widać, że użytkownicy mogą być nawet bardziej aktywni niż ci z twittera – jeśli chodzi o ilość użytkowników to stawiam, że aktywnych jest nie więcej niż kilka tysięcy.