Startups

Startup Fest MeetUp, czyli konkretne korzyści ze spotkań branżowych

Patronat Medialny
Startup Fest MeetUp, czyli konkretne korzyści ze spotkań branżowych
4

Startup Fest to jeden z najważniejszych w ostatnich latach konkursów dla młodych przedsiębiorców w Polsce. Parę miesięcy temu dostałem propozycję, aby dołączyć do Agory i zająć się rozwojem tego projektu. Stałem się tym samym łącznikiem pomiędzy światem startupów a dużym graczem jakim jest Agora. Je...

Startup Fest to jeden z najważniejszych w ostatnich latach konkursów dla młodych przedsiębiorców w Polsce. Parę miesięcy temu dostałem propozycję, aby dołączyć do Agory i zająć się rozwojem tego projektu. Stałem się tym samym łącznikiem pomiędzy światem startupów a dużym graczem jakim jest Agora. Jeszcze 4 lata temu Startup Fest był jedną z niewielu tego typu inicjatyw, dzisiaj jest ich całkiem sporo. Dlatego właśnie postanowiłem uruchomić nowy format spotkań, czyli Startup Fest MeetUp.

Autorem tekstu jest Mateusz Tułecki.

Organizowanie konferencji, konkursów, imprez różnorakich nie jest zadaniem prostym. InternetBeta, którą 6 lat temu powołałem do życia, na stałe wpisała się w kalendarz imprez związanych z internetem, marketingiem i nowymi technologiami w Polsce. Oczywiście sporo osób pukało się w czoło, że nikt przecież do Rzeszowa nie przyjedzie. Tymczasem zainteresowanie jest z roku na rok coraz większe, co powoduje podnoszenie poprzeczki jeszcze wyżej i wyżej. Cały czas zastanawiam się, w jakim kierunku rozwijać ten event, ale to osobny temat.

Kiedy w 2010 roku Startup Fest ruszał, nie miał prawie żadnej konkurencji. Środowisko startupowe ograniczało się do stosunkowo niewielkiej grupy projektodawców, inwestorów i ekspertów. Dziś jest inaczej. O kilku polskich projektach zrobiło się głośniej na świecie. Estimote, Brainly, Docplanner czy BaseCRM działają z sukcesami na zagranicznych rynkach. Dzięki między innymi ich osiągnięciom rodzimymi startupami coraz bardziej zaczynają interesować się zachodnie fundusze, inwestorzy, a nawet media. Zauważalna jest również aktywność naszych samorządów oraz instytucji publicznych, a także dużych koncernów. Jednym słowem – dzieje się.

Można stwierdzić, że możliwości pozyskania funduszy, zdobycia doświadczenia, porozmawiania z mentorami jest coraz więcej. Wiadomo, że szczególnie w początkowej fazie rozwoju biznesu, możliwość skonfrontowania własnego pomysłu z ekspertami jest bardzo istotna i należy z niej korzystać. Tych okazji jest wiele, a dyskusje co warto robić, czy brać udział w konferencjach, czy pracować tylko nad produktem i budować trakcję, nadal trwają. Podczas niektórych imprez branżowych jesteśmy w stanie czasem załatwić więcej niż przez 3 miesiące pracy w biurze. Oczywiście jest to możliwe jeśli tylko dobrze się przygotujemy i odpowiednio dobierzemy eventy, o czym pisał niedawno Andrzej Targosz. Natomiast coś, co zweryfikuje pomysł, to sprzedaż – czy klienci są w stanie zapłacić za to, nad czym pracujemy? Czy uzyskamy opisywany przez Marcina Szeląga „product-market fit”, zdobycie trakcji, dającej szansę na skalowalny biznes?

Bardzo szanuję zarówno czas swój, jak i osób dla których pracuję. Tak jest zarówno z InternetBetą, jak i ze Startup Festem oraz nowymi MeetUp’ami. Potencjalnymi klientami, partnerami strategicznymi, a także źródłem nieocenionej wiedzy o rynku są dla początkujących startupów duże podmioty działające w danej branży. Dlatego też powstała idea, żeby takie spotkania umożliwić, dostarczając korzyści każdej z zainteresowanych grup. Startup Fest MeetUp to spotkanie związane z konkretną branżą, na które zapraszamy przedstawicieli najważniejszych graczy na ryku. Zaczęliśmy od tematu motoryzacji, dlatego nie zabrakło ekspertów odpowiedzialnych za marketing i innowacje z firm takich jak: PKN Orlen, PZU, Santander Consumer Bank, Inter Cars, Goodyear, Google czy Castrol.

Po pierwszej edycji wiem, że pomysł się sprawdza. Dla projektodawców, bo mają okazję skonfrontować projekt z ekspertami i pozyskać kontakty, które mogą przełożyć się na konkretne relacje biznesowe. Dla przedstawicieli firm działających na rynku jest to natomiast możliwość poznania ciekawych projektów z ich branży, o których pewnie jeszcze nie słyszeli, a które mogą im się zdecydowanie przydać. Dla nas, czyli Agory i Innovaton Nest, funduszu będącego partnerem projektu, to możliwość przyjrzenia się projektom z konkretnej branży, a także budowania długotrwałych relacji z partnerami. Chodzi o rozwiązanie, które przyniesie konkretne korzyści dla każdej ze stron.

Kolejne spotkanie z cyklu Startup Fest MeetUp odbędzie się we wtorek, 18 listopada. Skupimy się na projektach związanych ze sportem, rekreacją, aktywnymi sposobami spędzania czasu wolnego i zdrowym stylem życia. Jeżeli ktoś rozwija swój startup z tego zakresu, powinien zdecydowanie aplikować. Zgłoszenia przyjmujemy jeszcze tylko dzisiaj, czyli do piątku, 7 listopada. Więcej informacji znajdziecie tutaj.

InternetBeta powstała ponieważ chciałem stworzyłem konferencję, jakiej jeszcze w Polsce nie było i na którą sam chciałbym pojechać. Wierzę, że w tym przypadku będzie tak samo.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu