Z uwagi na brak kopii zapasowych danych, wszyscy klienci z dnia na dzień stracili dostęp do swoich serwisów. Ostatni wpis na fanpage hostingu, datowany na 7 marca, jeszcze brzmi optymistycznie, jak na rozmiar zniszczeń, gdzie informują klientów o postępie prac naprawczych.
Po tym nastała cisza, prawdopodobnie większość klientów zrezygnowała w tym czasie z usług hostingu. W końcu całość jak widać odbiła się na zaufaniu do całej Grupy Adweb, bo dziś jej właściciel ogłosił zamknięcie jej działalności.
Trudno się dziwić takiemu zakończeniu sprawy, jeśli śledziliście losy od początku (tu znajdziecie całość) wiadomym jest, że cała działalność tego hostingu naznaczona była wieloma błędami w zarządzaniu. Pozostaje mieć nadzieję, że właściciele pozostałych usług tego typu w naszym kraju wyciągnęli lekcję z tego, co spotkało 2be.pl i podobne sytuacje już nie będą się zdarzały.
Potrafię wczuć się w tych klientów hostingu, których to dotknęło i w jednej chwili stracili swoje dane. Podejrzewam, że największe straty poniosły sklepy, które korzystały z ich usług i być może też wiele z nich padło. Prawdopodobnie więc historia będzie się toczyć dalej, myślę, że wielu z tych klientów będzie starała się dochodzić swoich roszczeń, z uwagi na powyższe, na drodze sądowej.
Więcej z kategorii Moje przemyślenia:
- Zapytaliśmy CEO home.pl, co myśli o koalicji mniejszych firm hostingowych - Front Zmian
- Czas na prawdziwą chmurę
- Przetestuj za darmo hosting z SSD, transferem bez limitu i certyfikatem SSL
- Awaria hostingu Zenbox, mogą się już po tym nie podnieść
- Rusza zenbox.pl - Nadchodzi następca tradycyjnego webhostingu? Płacisz tylko za rzeczywisty ruch w swoim serwisie