6

Stało się. Amerykanie kupują już więcej smartfonów, niż zwyczajnych słuchawek

Niedługo słowo „smartphone” będziemy mogli posłać na zasłużony odpoczynek, ponieważ szybko zmierzamy do sytuacji, gdy po prostu nie będzie innych telefonów niż te „sprytne”. W Stanach stanowią 55% telefonów sprzedanych w ciągu ostatnich 3 miesięcy, co oznacza, że po raz pierwszy przebiły zwyczajne słuchawki. W zeszłym roku stanowiły tylko 34% sprzedawanych telefonów. Nielsen zilustrował aktualną […]

Niedługo słowo „smartphone” będziemy mogli posłać na zasłużony odpoczynek, ponieważ szybko zmierzamy do sytuacji, gdy po prostu nie będzie innych telefonów niż te „sprytne”. W Stanach stanowią 55% telefonów sprzedanych w ciągu ostatnich 3 miesięcy, co oznacza, że po raz pierwszy przebiły zwyczajne słuchawki. W zeszłym roku stanowiły tylko 34% sprzedawanych telefonów.

Nielsen zilustrował aktualną sytuację na rynku następująco:

Nasz rynek jest odmienny, ale sądzę, że z lekkim opóźnieniem i do nas trafi smartphoneowa mania.

Jednak najciekawsze jest, że choć Android wciąż ma lwią część rynku i dynamicznie się rozwija, to urządzenia z iOS pożerają niedawnych użytkowników BlackBerry i Symbiana, stanowiąc 17% procent nowych telefonów w porównaniu z 10% jeszcze trzy miesiące temu.