33

Średni wiek graczy to 35 lat, aż 48 proc. z nich to kobiety, a pecety mają się lepiej niż kiedykolwiek!

Sesję gamingową na Intel Developer Forum w San Francisco otworzyła garść niesamowitych statystyk i faktów dotyczących graczy. Jeżeli zaliczacie się do tej społeczności, musicie wiedzieć, że jesteście częścią stale rosnącej, dynamicznie się rozwijającej i przyszłościowej części branży oraz… blisko połowa z Was to płeć piękna! A przynajmniej na to wskazują wyniki badań, które przytoczył Intel. […]

Sesję gamingową na Intel Developer Forum w San Francisco otworzyła garść niesamowitych statystyk i faktów dotyczących graczy. Jeżeli zaliczacie się do tej społeczności, musicie wiedzieć, że jesteście częścią stale rosnącej, dynamicznie się rozwijającej i przyszłościowej części branży oraz… blisko połowa z Was to płeć piękna!

A przynajmniej na to wskazują wyniki badań, które przytoczył Intel. Średni wiek dzisiejszego gracza to 35 lat. Dużo? Powiedziałbym raczej, że normalnie. Pamiętam polskie badania, z których wynikało, że u nas ten poziom wygląda bardzo podobnie. Widać zatem dobitnie, że gry komputerowe nie są tylko rozrywką dla dzieci. Nie są również typowo męskim zajęciem, bo aż 48 proc. społeczności graczy stanowią kobiety. To świetny wynik, który powinien raz na zawsze położyć kres wszelkim mitom. Panie grają i to często lepiej niż niejeden przedstawiciel tej brzydszej płci.

rynek gier (8) rynek gier (1) rynek gier (2)

A ilu nas jest ogółem? Intel naliczył 1,8 mld graczy na całym świecie. Najwięcej oczywiście w Azji, ale Europa zdecydowanie też nie ma się czego wstydzić. Co najważniejsze, aż 711 mln do aktywni gracze pecetowi! Jeżeli ktokolwiek wieszczył upadek grania na PC, powinien włożyć teraz za karę głowę do wiadra z zimną wodą. Przy czym warto dodać, że jako aktywnego gracza określa się tego, który nabył grę w ostatnim miesiącu. A skoro o pecetach mowa – te odświeżamy co 2-3 lata. Zestawiając to z liczbą grających, można śmiało powiedzieć, że upadek producentom podzespołów na pewno nie grozi.

rynek gier (6) rynek gier (5) rynek gier (3)

Szczególnie interesująco na tym tle wyglądają liczby dotyczące wartości rynku gier. Dziś są to 92 mld dolarów, ale już za trzy lata będzie 115 mld dol, z czego aż 45 mld. będzie stanowił segment mobilny. Już w tym roku ma on prześcignąć rynek gier desktopowych pod względem wartości (ten wycenia się na 34 mld dol.).

rynek gier (7)

Podczas konferencji pojawił się również polski akcent – Intel Extreme Masters. Tegoroczne finały były pod wieloma względami rekordowe i przyciągnęły 205 mln oglądających ze 180 krajów. Zresztą pewnie to wiecie, bo w wyczerpujący sposób je dla Was relacjonowaliśmy. Mamy z czego być dumni!

V3_big_1