Felietony

Sprzedaż samochodów hybrydowych spada - gusta Klientów ważniejsze niż ochrona środowiska?

Marcin Kamiński
Sprzedaż samochodów hybrydowych spada - gusta Klientów ważniejsze niż ochrona środowiska?
10

Samochody hybrydowe, wykorzystujące alternatywne źródła energii, miały być odpowiedzią na ciężkie czasy na rynku paliwowym. Mimo wysokich cen benzyny zaledwie 35% posiadaczy samochodów z napędem hybrydowym decyduje się na zakup kolejnego auta tego typu. Jak pokazują najnowsze badania, liczba chętnyc...

Samochody hybrydowe, wykorzystujące alternatywne źródła energii, miały być odpowiedzią na ciężkie czasy na rynku paliwowym. Mimo wysokich cen benzyny zaledwie 35% posiadaczy samochodów z napędem hybrydowym decyduje się na zakup kolejnego auta tego typu. Jak pokazują najnowsze badania, liczba chętnych na nowe auta hybrydowe spada. Co sprawia, że samochody z silnikami hybrydowymi nie cieszą się popularnością? Czy nowoczesna technologia przegrała z gustami klientów?

Najnowsze badania przeprowadzone przez R.L. Polk & Co. wśród mieszkańców Stanów Zjednoczonych jasno pokazują, że zainteresowanie nowymi autami hybrydowymi spada. Drugi z rzędu samochód hybrydowy zakupiło zaledwie 35% ankietowanych. Lojalność w przypadku najpopularniejszej hybrydy na rynku – Toyota Prius – jest jeszcze niższa i wynosi zaledwie 25%.

Co sprawia, że sprzedaż aut hybrydowych w USA spada? Odpowiedzią mogą być po części zachowania rynku wtórnego. Używane egzemplarze Toyoty Prius w oczach klientów warte są tyle, co podobnej klasy Honda Civic z klasycznym silnikiem. Nie sprawdziły się najwyraźniej zapędy producentów, aby samochody hybrydowe porównywane były do aut z klasy premium. Dodatkowo, sam rynek aut hybrydowych nie jest duży – ich roczna sprzedaż to zaledwie 2,4% całkowitego rynku nowych samochodów. Jeszcze w roku 2008 udział ten był wyższy i wynosił 2,9%. Hybrydy tracą także na rzecz samochodów całkowicie elektrycznych – w ubiegłym roku swojego nabywcę znalazło w Stanach Zjednoczonych aż 17,000 pojazdów.

Co ciekawe, spadek sprzedaży hybryd przez salony samochodowe obserwujemy równocześnie ze wzrostem cen paliwa – od roku 2008 galon benzyny w USA podrożał dwukrotnie. Mimo to, samochody hybrydowe muszą przekonywać do siebie klientów. Być może ma to związek z wysoką ceną zakupu takiego auta? Czekamy na Wasze opinie.

Źródło obrazka: 1, 2.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu