3

Spotify królem rynku streamingowego. Najnowsze wyniki zostawiają konkurencję daleko w tyle

Spotify notuje najlepszy wynik w swojej historii i odskakuje konkurencji. Ponad 113 milionów subskrybentów, to blisko dwa razy więcej, niż liczba klientów Apple Music.

Za Spotify płaci prawie dwa razy więcej klientów niż za Apple Music

Wykręcony na koniec III kwartału wynik jest o 31% lepszy, niż przed rokiem. 113 milionów subskrybentów Spotify stanowi niemal połowę wszystkich użytkowników (aktywnych miesięcznie), których serwis streamingowy ze Szwecji ma już 248 milionów (wzrost o 30%). Apple Music nigdy nie ujawniło takiej wartości, ponieważ nie posiada darmowego planu, natomiast liczba, jaką podzieliło się z nami w czerwcu wynosiła 60 milionów, więc blisko dwa razy mniej, niż Spotify. Takie osiągnięcie Spotify przyczyniło się do 11% wzrostu na giełdzie, gdzie akcje kosztują teraz 134 dolary.W kwestiach finansowych Spotify wiedzie się całkiem nieźle, bo profity wyniosły 241 milionów euro, co w porównaniu z 43 milionami sprzed roku wygląda naprawdę dobrze.

W kwietniu czytaliśmy, że na rynku amerykańskim Apple Music udało się wyprzedzić Spotify, ale jak widać w skali globalnej, szwedzka usługa wciąż pozostaje poza zasięgiem wszystkich rywali. Początkowy skok we wzroście liczby użytkowników Apple Music, wynikający zapewne przede wszystkim z ogromnej bazy aktywnych iPhonów (ponad 900 milionów) pozwolił serwisowi Apple zbudować solidne zaplecze klientów, ale dalsza walka o subsrybentów nie jest już taka łatwa. Tym bardziej, że aplikacja na Windows to wciąż znienawidzone iTunes, a na horyzoncie nie widać nowej wersji Apple Music (jak ta na macOS Catalina).

Podcasty na Spotify rosną w siłę

Sporą rolę we wzroście Spotify odegrały podcasty, który są coraz istotniejsze dla słuchaczy. W stosunku do poprzedniego kwartału słuchano ich o 39% więcej, zaś sama platforma posiada już ponad 500 tysięcy tytułów w katalogu. Nie bez znaczenia były też takie ruchy jak odświeżony plan rodzinny i uruchomienie Spotify Lite na 36 rynkach.

Spotify przewiduje, że do końca grudnia zdoła powiększyć grono klientów (płacący użytkownicy) do 120-125 milionów, natomiast samych użytkowników zgromadzi od 255 do 270 milionów.

Źródło: Spotify