5

Społeczność kupujących na ebay czyli Neighborhoods

eBay uruchomił serwis Neighborhoods zawierający około 600 micro-social networkingowych pod serwisów. Każdy z tych mini serwisów skupia się wokół jakiegoś z produktów którymi są np.: Kawa, Iphone, Ford Mustang itp. Treść do serwisów pobierana jest z stron eBay takich jak blogi, poradniki, reviews i wyszukiwarka produktów. Użytkownicy rejestrujący się w Neighborhoods mają możliwość dyskusji na […]

eBay uruchomił serwis Neighborhoods zawierający około 600 micro-social networkingowych pod serwisów. Każdy z tych mini serwisów skupia się wokół jakiegoś z produktów którymi są np.: Kawa, Iphone, Ford Mustang itp. Treść do serwisów pobierana jest z stron eBay takich jak blogi, poradniki, reviews i wyszukiwarka produktów. Użytkownicy rejestrujący się w Neighborhoods mają możliwość dyskusji na forum, umieszczania zdjęć, zapraszania przyjaciół, dzielenia się informacjami o ulubionych produktach itp.



Ebay jak widać koncentruje swoje działania na tym na czym zna się najlepiej czyli na produktach i ich sprzedaży. Tworzenie społeczności wokół produktu jest dość powszechne w internecie – ebay stara się dostarczać więc nie tylko możliwość kupienia produktów na aukcji ale również pełną informacje o danym produkcie, opinie użytkowników oraz wymianę doświadczeń.

Moim zdanie ebay wykonał bardzo dobry ruch, staje się on nie tylko atrakcyjnym miejsce zakupów ale również miejsce gdzie klienci mogą znaleźć wartość dodaną w postaci informacji o produktach pochodzących od innych użytkowników.

Ciekawe czy nasze serwis aukcyjne – a w szczególności Allegro myśli o tego typu rozwoju biznesu?