13

SpeedUp zainwestował pół miliona złotych w Stick and Play

O Stick and Play pisałem już na początku 2012 roku. Pomysł na biznes polega na tym aby dostarczyć kolejne narzędzie dzięki któremu można animować społeczność, narzędziem tym są proste logiczne i zręcznościowe gry na Facebooka. Gry wybieramy z katalogu i po szybkiej konfiguracji możemy je uruchomić na własnej stronie na FB. Usługa ta skierowana jest […]

O Stick and Play pisałem już na początku 2012 roku. Pomysł na biznes polega na tym aby dostarczyć kolejne narzędzie dzięki któremu można animować społeczność, narzędziem tym są proste logiczne i zręcznościowe gry na Facebooka. Gry wybieramy z katalogu i po szybkiej konfiguracji możemy je uruchomić na własnej stronie na FB.

Usługa ta skierowana jest do firm i marek które chcą urozmaicić interakcję z swoimi użytkownikami/klientami na Facebooku a nie chcą jednocześnie wydawać na to dziesiątek tysięcy na dedykowaną grę pisaną na zamówienie. Od początku siłą Stick and Play była prostota, atrakcyjna cena i szerokie możliwości konfiguracji naszej gry jeśli chodzi o branding.

Co się zmieniło i po co im pieniądze?

Przede wszystkim w nowej wersji Stick and Play mamy możliwość osadzania gier w naszych postach, czy to na stronie czy to w naszym streamie. Nie jest to odwołanie do aplikacji ale normalna gra którą uruchamiamy w poście, analogicznie jak z filmami z YT. Możemy więc bawić się gry Stick and Play bez konieczności zgadzania się na dostęp do danych i uruchamiania Facebookowych aplikacji. Dzięki temu gry można będzie swobodniej udostępniać znajomym namawiając ich jednocześnie do zabawy.

Znacznie rozbudowane zostały też możliwości konfiguracji gier. Możemy zmieniać poziom trudności, ułożenie elementów, wszystkie elementy graficzne. Mając dobry pomysł można stworzyć naprawdę ciekawą grę, która będzie miała duże szansa na buzz wśród użytkowników.

Pomocne dla Stick and Play okazały się też ostatnie zmiany w Facebooku. Przede wszystkim chodzi o możliwość udostępniania treści poza Facebooka. Dzięki temu możemy wkleić grę na naszą stronę czy też na bloga.

Gdzie tu jest są pieniądze i w co inwestuje SpeedUP? Biznes to przede wszystkim efektywne kosztowo dotarcie do użytkowników, możliwość wyboru i konfiguracji aplikacji oraz atrakcyjne cena (od tysiąca złotych). Jest to bardzo ciekawe narzędzie które może uzupełnić ofertę agencji social media oferujących usługi dla klientów, może też być dobrym rozwiązaniem dla pomysłowych firm szukających niebanalnych sposobów na promocje itp.

W chwili obecnej w sklepie jest ok 10 gier ale liczba ta ma się szybko zwiększać. W 2012 roku pisałem, że Stick and Play dość dobrze radzi sobie finansowo. Pieniądze od SpeedUP chcą natomiast wykorzystać na rozwój usługi za granicą. Produkt właściwie mają gotowy i teraz muszą skupić się na marketingu i pozyskiwaniu klientów, który jak wszyscy wiemy swoje kosztuje.

Podsumowując, produkt miał już okazje sprawdzić się na rynku i teraz dostał wsparcie na rozwój międzynarodowy. Pieniądze nie są duże (zainwestowane), szanse na sukces są więc można uznać że to dobra inwestycja SpeedUp. Stick and Play będzie miało natomiast fundusze na szybsze wyjście na inne rynku. Po to właśnie bierze się pieniądze od inwestora aby móc swoje plany szybciej zweryfikować.

A teraz gramy

Teraz, żeby nie zanudzać was więcej opisami proponuję abyście zagrali sobie w grę! Stick and Play przygotowało dla nas pokazową brandowaną grę w ponga. Uwaga od razu ostrzegam, że nie jest łatwo ale są też nagrody. Podajcie w komentarzu wasze wyniki, a jeśli ktoś chce zdobyć darmowy kod na ebooka Vadima Makarenki to niech zagra przez aplikację – wtedy jego wynik będzie w rankingu.