Felietony

Spacetime Studios - więcej kasy z gier na Androida niż na iPhone

Szymon Barczak
Spacetime Studios - więcej kasy z gier na Androida niż na iPhone
15

Spacetime Studios - studio deweloperskie zajmujące się tworzeniem gier na urządzenia mobilne, twórca Pocket Legends, opublikowało najnowsze dane na temat zysków firmy. Android nie jest zaledwie promilem przychodów firmy, jak to było w przypadku Gameloft w 2009 roku, gdzie gigant postanowił jednak wt...

Spacetime Studios - studio deweloperskie zajmujące się tworzeniem gier na urządzenia mobilne, twórca Pocket Legends, opublikowało najnowsze dane na temat zysków firmy. Android nie jest zaledwie promilem przychodów firmy, jak to było w przypadku Gameloft w 2009 roku, gdzie gigant postanowił jednak wtedy pozostać przy Androidzie i najprawdopodobniej wyniki finansowe, zyski z tej platformy poprawiły się, bo nie słychać już w sieci narzekań Gameloft. Co jednak z tym Spacetime Studios? Trzy razy więcej pobrań aplikacji przez użytkowników Androida niż iPhone, większe wykorzystanie aplikacji i więcej kliknięć w reklamy przypadających na pojedynczego użytkownika. Go Andro, go!

Pocket Legends to prawdziwy hit. Firma ma być z czego dumna. O grze pisał serwis msnbc.com we wpisie o najlepszych grach na Androida, a Mashable umiejscowiły ten tytuł na drugim miejscu wśród nominowanych do tytułu Best Mobile Game w Mashable Awards. FanPage gry na Facebooku ma ponad 30 tysięcy fanów. Nieźle. Obserwujących profil na Twitterze jest natomiast trochę ponad 1800 osób. Niezbyt obiecujący wynik, jednak, bądź co bądź, Facebook daje więcej możliwości - zdjęcia, komentarze, forum dyskusyjne - dlatego użytkownicy wolą otrzymywać informacje o Pocket Legends przez to medium.



Spacetime informuje, że gra jest pobierana z Android Marketu w liczbie 9000 dziennie, natomiast wśród użytkowników iOS jest znacznie mniejszy ruch - 3 do 4 tysięcy pobrań dziennie. To jednak nie najważniejsze, gdyż model biznesowy firmy opiera się o sprzedaż dodatków do wykorzystania w grze oraz na przychodach z reklam, sama gra jest natomiast darmowa. Większe znaczenie ma zatem fakt, że statystyczny gracz Pocket Legends korzystający z Androida gra trzy razy więcej od tego, który korzysta z iOS. Taki obrót spraw powoduje odpowiednie wyniki finansowe - Pocket Legends w wersji na Androida przynosi 30 do 50% więcej zysków niż ta na urządzenia z jabłuszkiem na obudowie. I to pomimo tego, że Apple posiada w swoim API specjalny jednolity interfejs do sprzedaży wewnątrz aplikacji, gdzie tego typu funkcja w Androidzie dopiero zadebiutuje.



Sytuacja, w jakiej znalazła się firma Spacetime Studios to praktycznie ewenement, jednak dobrze rokuje na przyszłość Androida. Tworzenie aplikacji na tę platformę staje się coraz bardziej opłacalne, a dla niektórych - jak w przytoczonym przykładzie - nawet bardziej opłacalne niż pisanie na platformę Apple.

Czekamy na kolejne sukcesy deweloperów aplikacji na Androida.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

AndroidAplikacje mobilneiOS