18

Social networking od Wirtualnemedia.pl

Wirtualnemedia.pl uruchomiły niedawno cafe.wirtualnemedia.pl serwis networkingowy dla ludzi związanych z mediami, komunikacją, PR-em itp. Generalnie wygląda to na goldenline2, czy też profeo3 tylko w nieco innej szacie graficznej. Oczywiście podobna jest tylko idea serwisu bo funkcjonalnie do swoich konkurentów jeszcze sporo mu brakuje. W chwili obecnej w Cafe.wirtualnemedia.pl mamy możliwość założenia profilu, dodawania zdjęć, tworzenia […]

Wirtualnemedia.pl uruchomiły niedawno cafe.wirtualnemedia.pl serwis networkingowy dla ludzi związanych z mediami, komunikacją, PR-em itp. Generalnie wygląda to na goldenline2, czy też profeo3 tylko w nieco innej szacie graficznej. Oczywiście podobna jest tylko idea serwisu bo funkcjonalnie do swoich konkurentów jeszcze sporo mu brakuje.

W chwili obecnej w Cafe.wirtualnemedia.pl mamy możliwość założenia profilu, dodawania zdjęć, tworzenia grup i dyskusji na forum oraz dostęp do ofert pracy. Widać więc, że jak na początek jest bardzo minimalistycznie, jeśli chodzi o funkcjonalność systemu. Możliwe , iż twórcy słusznie uznali, że to nie jest elementem kluczowym dla tego typu serwisu. Pytanie tylko co nim ma być w cafe ?




Serwis wygląda dość skromnie, a szata graficzna mnie osobiście nie zachwyca (no, ale wiadomo – to kwestia gustu), ma być dedykowany konkretnym branżom oraz ludziom o konkretnym profilu zawodowym – niestety tego również nie widać patrząc na cafe.

Pytanie więc, po co kolejny social networking w Polsce? Nie wierzę, aby udało się skutecznie wylansować branżowy serwis networkingowy, nie wierzę też, aby wirtualne media były w stanie powalczyć o zasięg z goldenline czy profoe. Możliwe jednak, iż celem będą działania jakie od dłuższego czasu prowadzi (chyba skutecznie) interaktywnie.com tworząc i angażując w swoim serwisie ludzi związanych z mediami i internetem.

Wydaje mi się natomiast, że Cafe powstało bo po prostu łatwo jest wdrożyć tego typu serwis (mamy przecież know how, mamy przykłady z rynku, mamy opinię internautów itp.), możliwe, że ktoś w redakcji uwierzył, iż internauci czytający ten serwis chętnie dołączą do społeczności. Nie wiem czemu, ale przypisuję temu tworowi zupełnie inny cel istnienia niż konkurowanie z liderami tej kategorii na rynku, dlatego też nie porównywał bym go do nich i nie piętnował za to, że istnieje.

Niezależnie od motywacji twórców oraz celów jakie stawiają temu serwisowi, to na chwile obecną moim zdaniem nie rokuje on nadziei na to, aby stać się dobrym niszowym produktem, za mało funkcjonalny, nie wnoszący nic nowego, mający silną konkurencję (nawet w konkretnie wybranych niszach) i robiący wrażenie tworzonego bez pomysłu.

No ale przy loguj jest hasło „beta”…., trzymam więc kciuki za to żeby było lepiej, ciekawiej i z własnym nowym pomysłem.