10

Smartcontext.pl – nowy system reklam i beta wpadka ?

Korzystasz z testowej wersji smartcontext.pl (system reklamowy zbudowany przez Interię i ARBOMedia)? – będziesz reklamował za darmo Interię i ARBOMedia ! Taka oto przykra niespodzianka spotkała mnie wczoraj kiedy pełny entuzjazmu zacząłem emitować reklamy pochodzące od nowego brokera reklam smartcontext.pl Na początku był artykuł w di.com.pl w którym przeczytałem o nowym systemie dystrybucji reklam. Ponieważ […]

Korzystasz z testowej wersji smartcontext.pl (system reklamowy zbudowany przez Interię i ARBOMedia)? – będziesz reklamował za darmo Interię i ARBOMedia
!

Taka oto przykra niespodzianka spotkała mnie wczoraj kiedy pełny entuzjazmu zacząłem emitować reklamy pochodzące od nowego brokera reklam smartcontext.pl

Na początku był artykuł w di.com.pl w którym przeczytałem o nowym systemie dystrybucji reklam. Ponieważ od dawna szukałem w miarę mało inwazyjnej reklamy więc postanowiłem, że wypróbuję reklamę nazwaną smartlink na moim forum Canon Board.

Rejestracja, instalacja skryptów poszła gładko. Pojawiły się pierwsze „podkreślone słówka” co oznaczało, że system zadziałał. Oglądam statystyki, liczby pięknie rosną (nowy system reklamy wzbudził zainteresowanie/kontrowersje na forum stąd ponad 300 kliknięć w reklamy) i w niedługim czasie na moim koncie widzę sumę 83 punktów (?!?).

Zdziwiony tym iż zamiast PLN widoczne są punkty, napisałem do autorów serwisu pytanie jak przeliczane są punkty na PLN. Okazało się co mnie ucieszyło że stosunek ten jest to 1:1.

Dowiedziałem się również że jeśli emitowane na moje stronie reklamy są to reklamy Interii lub ARBOMedia
to w pierwszym etapie są one nie płatne !!!. (nie ma na stronie ani słowa na ten temat).

Przemiły Pan z którym korespondowałem (odpowiedzi na moje pytania były bardzo szybkie i rzeczowe) w tej sprawie przeprosił mnie za taką sytuację i powiedział że zamieszcza na smartcontext.pl stosowną notkę na ten temat. Z odpowiedzi jakie dostałem wynika (nie wprost) również, iż do czasu znalezienia większego grona reklamodawców taka sytuacja będzie się utrzymywać!. Google w momentach, kiedy brak jest reklam komercyjnych umieszcza reklamy charytatywne – ale też możemy zdecydować czy będziemy chcieli je publikować na naszej stronie.

Mimo przeprosin ze strony autorów serwisu uważam taką sytuację za nieprofesjonalną i uważam, że każdy, kto już teraz korzysta z tego systemu (jako witryna na której są umieszczone reklamy), powinien wiedzieć iż będzie reklamował serwisy Interii i ARBOMedia
zupełnie za darmo i to przez nie wiadomo jak długi okres!

Na koniec dodam, iż sam system reklam, który (za darmo niestety) przetestowałem okazuje się działać bardzo sprawnie, i spełnia moje oczekiwania odnośnie reklamy tekstowej. Myślę, że jeśli pojawią się prawdziwi (płacący za reklamę) reklamodawcy to będę używał tego systemu.

***Aktualizacja***

Informacja o braku opłat za reklamy Interii i ABROMedia w okresie testowym została zamieszczona na stronie Smartcontext.pl. Szkoda, że nie ma informacji kiedy sytuacja ta się zmieni.