Felietony

Sellsation i konkurs na Antyweb - jeden dobry komentarz i iPhone 4S jest Twój!

Grzegorz Marczak
Sellsation i konkurs na Antyweb - jeden dobry komentarz i iPhone 4S jest Twój!
168

Czy na reklamach, związanych z zakupami grupowymi da się zarobić? Na to pytanie będzie starał się odpowiedzieć nowy serwis Sellsation, pochodzący od Prolink. Testy Sellsation rozpoczęły się 20 grudnia, a kilka dni temu serwis został oficjalnie otwarty. Startują od razu z 5 wersjami językowymi i taki...

Czy na reklamach, związanych z zakupami grupowymi da się zarobić? Na to pytanie będzie starał się odpowiedzieć nowy serwis Sellsation, pochodzący od Prolink. Testy Sellsation rozpoczęły się 20 grudnia, a kilka dni temu serwis został oficjalnie otwarty. Startują od razu z 5 wersjami językowymi i takimi partnerami w Polsce jak Gruper.

Początkowo, kiedy usłyszałem o pomyśle skoncentrowania się jedynie na ofertach reklamowych z serwisów z zakupami grupowymi, byłem dość sceptycznie nastawiony. W końcu ile dziennie może być takich ofert w PL? Okazuje się, że całkiem sporo - twierdzą, że będzie to ok 500 dziennie (i to pewnie nie koniec). Model rozliczeń, jaki przyjęli to CPS, czyli wydawca dostaje prowizję od każdej sprzedanej oferty.

W celu podniesienia skuteczności oferty w Salestation będą geolokalizowane i targetowane. Każdy z wydawców może dodatkowo określić jakimi kategoriami jest zainteresowany jeśli chodzi o oferty zakupów grupowych. Plan jest więc dość dobry, samo narzędzie, które testowałem ma łatwy i przyjemny w obsłudze interfejs.

Moje wątpliwości w projekcie budzi przede wszystkim CPS - idealny dla reklamodawców, natomiast niekoniecznie dla wydawców. Czy efektywność dobrze targetowanych reklam z dobrze dobranymi tematycznie reklamami wystarczy? Druga sprawa to widgety, które pozostawiają mało miejsca do popisu, jeśli chodzi o kreację, która w przypadku takich reklam jest dość ważna. Na końcu zostaje też walka o efektywność z innymi formami, których do tej pory używają serwisy z zakupami grupowymi. Sporo pracy.

Przechodzimy teraz do najważniejszego, czyli konkursu. Cała zabawa będzie, jak zwykle na Antyweb, dość prosta i wymagająca jedynie Waszej kreatywności. Wszystko natomiast rozegra się w komentarzach do tego wpisu.
Aby wygrać najnowsze dziecko Apple, czyli iPhona 4S wystarczy pokazać jak bardzo można być kreatywnym w tworzeniu opisów do ofert w serwisach grupowych (niektóre z nich są wręcz legendarne). Wymyślamy więc własną ofertę (lub wzorujemy się na już istniejących) i krótko ją opisujemy.

Aby Wasz komentarz został zaliczony do konkursowych, potrzebuję znaleźć w nim: tytuł oferty, akapit tekstu, opisujący ofertę plus 5 punktów dlaczego warto z niej skorzystać. Myślę, że przy odrobinie dobrych chęci ze strony osób, które chcą się zaangażować w konkurs (a przecież nagroda jest warta chwili wysiłku), będziemy mieli niezłą zabawę:)
Ważna uwaga - robimy sobie jaja i ma być na wesoło i / lub ciekawie. Wszelkie wpisy obrażające, naruszające dobry smak, atakujące serwisy z zakupami grupowymi czy też bezpośrednio właściciela oferty, która się kiedyś pojawiła - będą kasowane. Chodzi bowiem o fajną zabawę, a nie konkurs na to, kto jest bardziej złośliwy.

Oto oficjalny regulamin:

1. Konkurs rozpoczyna się dokładnie teraz, czyli 20 stycznia 2011.
2. Nagrodą w konkursie jest: iPhone 4S 16GB, ufundowany przez firmę Sellsation.
3. Sponsor nagrody uiści odpowiedni podatek, związany z nagrodą.
4. Ci, którzy podejmą rękawicę mają tydzień (czyli do 28 stycznia do północy) na opisanie w komentarzu własnym oryginalnym tekstem wymyślonej oferty zakupów grupowych.
5. Opis w komentarzu musi zawierać tytuł oferty, akapit tekstu, opisujący Waszą ofertę plus 5 punktów, opisujących dlaczego warto daną ofertę wybrać.
6. Wszelkie zgłoszenia, zawierające obraźliwe czy też złośliwe teksty w stosunku do firm, oferujących daną usługę / produkt czy też firm, publikujących oferty będą kasowane. Celem jest dobra zabawa, a nie popis zgryźliwości i złośliwości.
7. Zwycięzcę wybieram osobiście razem ze sponsorem nagrody. Jeśli chodzi o kryteria to liczy się kreatywność, dobry tekst oraz dobrze wypunktowane zalety oferty. Może być z jajem, może być zupełnie na poważnie - ważne, aby było ciekawie.
8. Zwycięzca zostanie ogłoszony 31 stycznia 2012.
9. Wykluczenia z konkursu : Ja i moi krewni ani tez pracownicy i współpracownicy firmy Sellsation nie mogą brać udziału w konkursie i wygrać nagrody.
10. Organizatorem konkursu jest Grzegorz Marczak i do niego możecie kierować ewentualne reklamacje (na adres grzegorz.marczak@gmail.com) do dwóch tygodni po zakończeniu konkursu.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu