Startups

ScreenShu pozyskało właśnie 2 miliony złotych! Rozmawiam z Maciejem Białkiem o inwestycji

GM
Grzegorz Marczak
6

ScreenSHU, program umożliwiający szybkie robienie i dzielenie się zrzutami ekranu, pozyskał 2 miliony złotych od funduszu Inovo.vc. Jak na rundę seedową trzeba przyznać, że jest to bardzo ładny wyniki w Polsce. ScreenSHU to proste narzędzie usprawnia robienie zrzutów ekranu i ich automatyczny upl...

ScreenSHU, program umożliwiający szybkie robienie i dzielenie się zrzutami ekranu, pozyskał 2 miliony złotych od funduszu Inovo.vc. Jak na rundę seedową trzeba przyznać, że jest to bardzo ładny wyniki w Polsce.

ScreenSHU to proste narzędzie usprawnia robienie zrzutów ekranu i ich automatyczny upload do sieci. ScreenSHU umożliwia także zapisanie zrzutu w chmurze, wraz ze stworzeniem indywidualnego linku gotowego do współdzielenia z innymi. Zrzuty można także edytować, wycinać, podkreślać, opisywać, ograniczać do nich dostęp, np. za pomocą haseł oraz analizować podstawowe statystyki dotyczące wyświetleń linka.

Jeśli wydaje wam się, że inwestycja 2 milionów złotych w aplikację do robienia screenshootów to szaleństwo, to zapraszam was do wywiadu z Maćkiem Białkiem, jaki z okazji inwestycji przeprowadziłem. Maciek wyjaśnia w nim o co chodzi w tym biznesie i jakie ma plany:

Możesz opowiedzieć w dwóch zdaniach czym jest Shu, skąd pomysł na taką usługę?

SHU to prosta aplikacja do robienia zrzutów z ekranu, którą kupiłem 3 lata temu, zaprojektowałem interface i brand i wrzuciłem do netu. Przez ten czas nic z nią nie robiłem, a aplikacji zaczęło używać ponad 65k ludzi dziennie, głównie graczy do dzielenia się momentami z gier w mediach społecznościowych i na forach. Od 1,5 roku rozwijamy zupełnie nową, napisaną od zera aplikację i chcemy zostać najlepszą na rynku aplikacją używaną przez graczy. Nowe SHU będzie potrafił robić fullscreen shoty w grach, bez “wywalania” z trybu full screen i w ułamku sekundy ładować ten screen (zrzut z gry) do chmury.

Jako gracz mogę powiedzieć, że to będzie bardzo przydatna opcja. Skąd twoim zdaniem wzięło się zainteresowanie akurat graczy tą aplikacją?

Jest prosta, od razu zwraca link do zrzutu z gry, nie wywala się i ma ładne logo z mrocznym lemurem .

Ile cię kosztowało kupienie Shu i teraz jego rozwój (bo jak rozumiem planujesz nową wersję).

Pierwotną wersję kupiłem za mniej niż 50k pln, a nową od 1,5 roku rozwija kilkuosobowy zespół świetnych programistów, wiec łatwo policzyć, że inwestycja wynosi kilkaset tysięcy (bliżej 1 mln pln).

Jak aplikacja, z której korzysta 65k ludzi może zwrócić takie nakłady, jak się w takim razie na tym zarabia albo jak będzie się zarabiać?

“Będzie” to lepsze słowo w tym kontekście. W starej wersji zaledwie 0,02% kupowało konto PRO, dające nieograniczony limit screen shotów. Mało, bo kompletnie nie rozwijaliśmy tej aplikacji. W nowej, planujemy porządnie podejść do kont PRO, reklam na odsłonach screen shotow i innych nowatorskich produktów reklamowych, głównie wcześniej nie stosowanych w aplikacjach i serwisach social media.

Jak rozumiem to są plany, jak w takim razie udało ci się nakłonić inwestora na inwestycje w planowane zyski?

Inovo VC podziela moją wiarę w produkt i to, że wpierw wymagane są nakłady inwestycyjne na jego rozwój, a co za tym idzie podstawowe KPI dla tego biznesu jakimi są rejestracje, retencja, ilość screen shotów na usera i polecenia. Potem przychodzi czas na inwestycję w budowie sprzedaży. Nie można jednoczenie rozwijać produktu, ekspansji, sprzedaży, bo przy ograniczonym budżecie zawsze kończy się to fiaskiem, zwłaszcza w biznesie software’owym.

Jak tego typu deal jest sparametryzowany - masz dowieźć w konkretnym czasie konkretne liczby. Wielu ludziom wydaje się, że inwestycja to czysta przyjemność, w której dostaje się pieniądze które wydaje się na rozwój firmy i to wszystko. Możesz powiedzieć coś więcej jeśli chodzi o wymagania inwestora?

Wymagania jakie sobie stawiamy z obu stron to przede wszystkim zwieszenie retencji 10-krotnie w ciągu pół roku. Żeby solidnie przygotować się do kolejnej rudny, w zasadzie wszystkie KPI muszą urosnąć min 10x przez 6 miesięcy.

Rozumiem więc, że planowana jest kolejna runda w przeciągu 6 miesięcy. W jakie wyceny celujesz z tym produktem?

Aktualne wyniki (65k DAU) uważam za typowy seedowy moment, 650k DAU będzie informacją, że potrafimy skalować produkt i jesteśmy gotowi do szybszego rozwoju. Nie celuję w wycenę tylko w zapotrzebowanie na gotówkę, żeby zbudować najpopularniejszy soft, a potem społeczność graczy i powalczyć z Twitch.tv i Azubu (najnowszy konkurent), który zebrał ok 70m $ kilka tygodni temu.

Jakie przychody powinna generować twoim zdaniem aplikacja z 650k DAU? Chcę w jakiś sposób zrozumieć skalę biznesu, który planujesz.

Jak zarobi na serwery to będę zadowolony. Skalę i sprawy strumienia przychodów będziemy budować przy skali 15m MAU. Do tego momentu focus inwestycji to produkt, produkt, produkt.

Ile osób na dziś pracuje przy Shu, ile planujesz jeszcze zatrudnić?

10 osób w tym głównie programiści. Teraz jestem na etapie budowania zespołu marketingowego, a potem sprzedaży i notorycznej rozbudowy zespołu produktowego w sensie: web analityka, UI/UX management.

Ostatnie pytanie w takim razie, kiedy planujesz premierę nowej wersji i na jakich systemach będzie działać?

W grudniu na pewno na screenshu.com zagości nowa witryna z możliwością pobrania nowej wersji aplikacji na Windows (bo skupia największą rzeszę graczy) w kilkunastu językach. Mam nadzieję, że uwiniemy się przed Świętami. Przepinanie aktualnych userów i aktywna ekspansja rozpocznie się kilka dni po testach stabilności bety.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

startups